Kan iedereen 30 km lopen tijdens de nijmeegse vierdaagse ?

Het lijkt me wel leuk om eens mee te doen , maar kan iedereen 30 km lopen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
2.2K
KarinH
9 maanden geleden
Vrouwen mochten eerst niet eens meedoen, dat kon pas vanaf 1913. https://www.wandel.nl/4daagsenijmegen/weetjes-over-de-4daagse-nijmegen/

Antwoorden (5)

Dit is afhankelijk van je geslacht en geboortejaar. Meer informatie kun je bij mijn bron vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat kan niet, je moet geboren zijn tussen 1996 en 1999 of 1951 of daarvoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk gaat dit niet lukken. Hier een verslaggever die het toegeeft http://www.dumpert.nl/mediabase/1609301/c2f3eacc/verslaggever_huilt_tijdens_vierdaagse.html :P, Ik denk dat je echt moet trainen.

Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, niet iedereen is fysiek in staat om een flink eind te wandelen. Dertig kilometer is voor heel veel mensen onmogelijk om te lopen. Als je daarvoor wilt oefenen is het niet zo handig om dat tijdens de Nijmeegse vierdaagse te doen, want dan lopen er zeer veel mensen om je heen die daar wél toe in staat zijn. Dat werkt waarschijnlijk niet erg motiverend. Maar ook bij de dertig kilometerlopers zullen er uitvallers zijn. Het zijn kinderen tussen 12 en 15 jaar oud, en volwassenen vanaf 60 jaar oud.
Amadea
12 jaar geleden
Voor de 30 km krijg je als volwassene geen Koninklijke onderscheiding, je bent dan een recreatieloper. Je krijgt wel een diploma. Je mag de 30 km lopen als je bent ingeloot.