bij tafeltennis, als de bal niet op de tegenstanders tafel komt maar de tegenstander toch terug slaat voor wie is dan de punt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
50.4K

Het beste antwoord

Spelregels
De service:
De service de beginslag. Hierbij moet de bal eerst een keer op je eigen tafelhelft stuiteren en
dan moet het balletje een keer de tafelhelft van je tegenstander raken.
Als de bal eerst twee keer op je eigen tafelhelft stuitert, is de service fout.
Dan krijgt je tegenstander een punt.
Als het balletje twee keer op de helft van je tegenstander stuitert, is het een punt voor jou.
Je tegenstander is dan niet snel genoeg geweest om de bal na de eerste stuit terug te slaan.
Het balletje moet aan de andere kant stuiteren, dus als je tegenstander terug slaat zonder
dat de bal gestuiterd heeft, is het ook een punt voor jou.
De service moet de bal steeds na de eerste stuit op de andere tafelhelft worden gespeeld.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankje!

Andere antwoorden (3)

Jij krijgt dan een punt. Het balletje móet aan de andere kant stuiteren, dus als
je tegenstander terugslaat zonder dat de bal gestuiterd heeft betekent dat een punt voor jou.
Amadea
10 jaar geleden
Dat heeft te maken met het punt waarop je tegenstander terugslaat.
Slaat je tegenstander terug als de bal niet gestuiterd heeft en al buiten de tafel is, dan is de punt voor de tegenstander.
Slaat je tegenstander terug als de bal niet gestuiterd heeft maar nog binnen de tafel is, dan is de punt voor jouw, waarbij de scheidsrechter het onderscheid bepaalt.

Toegevoegd na 54 seconden:
Uitgaande van het feit dat jij service hebt en jij dus opslaat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het hangt er vanaf:

Als de tegenstander de bal -zonder te laten stuiteren- terugslaat vóórdat de bal zijn/haar speelvlak of eindlijn passeert dan is dat foutief terugslaan hetgeen een punt kost.
Anders is het als speelvlak of eindlijn wel al gepasseerd zijn door de bal. Op dat moment krijgt de tegenstander namelijk al een punt (regel 2.10.1.4 v/d spelregels). Dat hij/zij daarna nog terugslaat speelt geen rol meer.

Dit volgen de officiële spelregels van de tafeltennisbond.