'Ik wil 's ochtends voor het werk gaan sporten. Kan ik ook een banaan eten voor de koolhydraten en een shake nemen voor de eiwitten?'

Omdat mijn sportschool in de avond bomvol zit wil ik nu in de ochtend voordat ik ga werken gaan sporten ipv in de avond. Ik wil dan eerst gaan sporten (krachttraining), vervolgens fiets ik 13 km naar t werk en na t werk fiets ik ook weer 13 km terug. Ik ondervind wat last met het ontbijt, want ik weet dat ik goed moet ontbijten met voldoende eiwitten en koolhydraten, maar kan ik die ook met eens banaan en een shake binnenkrijgen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Een banaan geeft direct verbrandbare koolhydraten, dus heel goed voor het sporten. Eiwitten kan je dan aanvullen met die shake. Maar je mist vezels en vetten. En wsl een hoop vitamines. Je zegt dat je moeite hebt met het ontbijt. Misschien kan je de banaan en shake gebruiken voor het sporten, maar wel direct na het sporten een boterham eten. Want alleen de banaan en shake zullen je te weinig calorieën geven, om EN het sporten EN het fietsen EN je werk te doen. Daar ga je zeker duizelig en moe van worden. Bedenk dus, hoe je het gaat aanvullen, desnoods na het sporten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100