is elke dag lopen gezond?

ik ben een maand out geweest en nu wil ik zoveel mogelijk gaan lopen. maakt het wat uit want mijn moeder zaagt erover

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
1K
Amadea
10 jaar geleden
Wat bedoel je met "out", en welk doel wil je bereiken?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
geblessererd en gewoon voor de conditie voor nieuw basketseizoen
Amadea
10 jaar geleden
Volgens mijn broer, die oorspronkelijk fysiotherapeut was, is fietsen beter dan lopen. Want met fietsen gebruik je meer spieren.
Ritsuka
10 jaar geleden
wandelen, of hardlopen? hoeveel km per dag en hoe snel?
begin eerst eens met een halfuurtje per dag wandelen, later wat fietsen tussendoor, of een keer gaan zwemmen.
rustig opbouwen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
gwn joggen en 1uurtje
Ritsuka
10 jaar geleden
1 uur is best lang als je een tijdje niks hebt gedaan en je bent geblesseerd geweest.

Antwoorden (4)

Ja natuurlijk beweging is altijd gezond.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jazeker, elke ochtend en elke avond is zelfs nog beter! Dan loop je op een dag ongeveer 30 kilometer. Je kan het ook gezellig met iemand samen doen, dan praat je gezellig samen, en dan is de tijd zo voorbij. Anders heb je er namelijk op een gegeven moment geen zin meer in en dan doe je het ook niet meer. (niet bij iedereen zo, hoor!) Wissel anders af met rennen en lopen. Natuurlijk krijg je weleens spierpijn. Maar onthoud: spierpijn is goede pijn! Sommige mensen krijgen pijn in hun zij. Dan raad ik je aan om eventjes ergens te gaan zitten. Ik weet niet of er dicht bij jullie een park is, maar als dat zo is, kan je in het park gaan wandelen. En als je een hond hebt/neemt Neem je je hond ook gezellig mee. Maar vooral niet boos worden als het net goed gaat en je hond moet 'naar de wc' ! Neem ook een speeltje mee voor je hond. Bijvoorbeeld een bal, of een afgekauwde knuffel, gooi die ver voor je uit en dan holt je hond er achteraan. ren dan gezellig met hem mee. Dan heb je er iig (in ieder geval) plezier in. Op vakantie hoef je het natuurlijk niet bij te houden, maar het is wel goed om in je ritme te blijven. Maar er tussenuit gaan is natuurlijk ook heerlijk ;-) ! Ik hoop dat je hier wat aan hebt, en ontoud: heb er plezier in! Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
30 kilometer op een dag? Dat is wel erg veel, zeker als je net van een blessure komt..
bewegen is altijd gezond.Steker nog het is hartsikke goed om buiten omdat dat goed is voor je hart. maar je kan ook eens gaan fietsen of zwemmen. Variëren qua bewegen is iets beter omdat je dan meer spieren laat bewegen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, je moet een herstelperiode in acht nemen van een dag. 3 x per week trainen is genoeg. Kijk voor voorbeelden op onderstaande site. Voorkom overtraining!