Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je veilig koken in een boogtent?

Hoi allemaal,

Ik ben al jaren in het bezit van een vouwwagen, alleen is hij nu een beetje overleden. En geld voor een nieuwe heb ik niet.

Nu mag ik van mijn ouders hun bogentent lenen. Maar verwend als dat ik ben wil ik graag in de tent koken, zeker als het klere weer is, zoals onze heerlijke zomer vorig jaar.

De bogentent is helemaal van nylon :-S
Dus dat klinkt niet positief. Ik heb een fatsoenlijk campinggas fornuis en daarmee heb ik jaren in vouwwagen gekookt.

Dus waar ik eigenlijk naar op zoek ben is iemand die zelf een bogentent heeft en ervaring heeft met koken in de tent. Of iemand die een goede suggestie heeft om eventueel niet in de tent te koken, maar er buiten en wel droog.

Gelieve geen suggesties als:
Naar restaurant, niet eten, brood eten, etc etc.

(mijn ouders kookten nooit in die tent, omdat zij hem altijd met scouting gebruikten en daar was dan altijd een enorme bungalowtent bij met een kookeiland.)

12 jaar geleden
in: Sport
4.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gecondoleerd met het overlijden van je vouwwagen ;-) nu maar hopen dat het met koken in de bogentent goed gaat en deze niet de pijp uit gaat omdat alles in de hens komt te staan. heb helaas geen antwoord (kook enkel van woede) ;-))
ik hoop dat je veel plezier hebt van de tent.
ItisILeClerc
12 jaar geleden
Koken in een tent. Ik dacht dat ik alles wel gehoord had.
HeerVoldemort
12 jaar geleden
hehe LeClerc, ik snap je reactie wel :-)
Maar ik heb het wel over een grote tent en niet een koepeltentje. Meen je echt dat je dat nog nooit gezien/gehoord hebt? Was van plan om volgend jaar een kampvuur aan te leggen in de tent, maar ik weet nog niet hoe ;-)
ItisILeClerc
12 jaar geleden
go for it, het record voor het grootste indoor paasvuur is nog door niemand geclaimd :)
HeerVoldemort
12 jaar geleden
ben benieuwd hoe lang het indoor blijft :-)