Hoe kan je je kuiten het beste trainen zonder fitness toestellen?

Hallo,

zijn er bepaalde oefeningen die ik makkelijk thuis kan doen om mijn kuitspieren te trainen zonder behulp van fitness toestellen en fitness materiaal?

Ik wil het echt graag weten...

Toegevoegd na 2 minuten:
P.S.: ik wil namelijk dikke/stevige kuitspieren kweken...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

op een traptree gaan staan met je tenen en steeds je op je tenen gaan staan en vervolgens je hak weer naar beneden bewegen. Langzame bewegingen maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
of gewoon op jet tenen gaan staan en weer terug; of op een drempel met de voorvoet, op de tenen en dan terug met de hakken op de vloer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
met je hakken op de vloer zak je niet ver genoeg door, een drempel zou ook kunnen idd
naamlooss
11 jaar geleden
+ Wat je ook kan doen is squaten, bij de opwaartse beweging met je hakken van de vloer.

Andere antwoorden (3)

Je kunt gaan hardlopen of touwtjespringen, maar dan niet op je hele voet maar op je tenen.
Daarbij belast je je kuitspieren het meest.
11 jaar geleden
Heel vaak (meermaals daags) trappen op en af lopen.
Alsook lange wandelingen maken in heuvelachtig tot bergachtig gebied.

Je kan dus met een eenvoudig trapladdertje oefenen maar dat lijkt me eentonig.
Of je kan een grotere ladder nemen en in heel de buurt de ramen gaan zemen, zo combineer je het ene nuttige aan het andere nuttige ;-)

Liefs, Succes en Big Smile van me
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een trap op en af rennen is, naast een traptrede op en af springen, voorzover bekend de beste manier om je kuiten (en je benen) te trainen.
dit is overigens een zeer bekende manier van trainen van voetballers en rugbyers.

Toegevoegd na 1 minuut:
de sporters doen dit in hun stadion op de trappen, wij simpele zielen doen dit vaak in grote flats met veel trappen!