Hoe fout is het om na een uur spinning in de sportschool een glaasje whisky te drinken?

Vreemd genoeg heb ik daar altijd enorme trek ik nadat ik weer thuiskom.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
1.7K

Antwoorden (5)

Een beetje ;) Maar daar kan alleen jij antwoord op geven. Als je niet zonder kan dan lijkt mij dat idd niet goed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha komt wel erg hard aan na erge inspanning. Zal ook niet de gezondheid bevorderen, maar is niet bijzonder schadelijk, als het bij een glas blijft
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alcohol drinken is natuurlijk sowieso niet echt aan te raden. Zorg er wel voor dat je genoeg water drinkt. Je verliest namelijk (veel) vocht tijdens het sporten. Daarnaast heeft alcohol een dehydraterend effect. Je moet met deze combinatie dus extra goed opletten om uitdroging te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb laatst een gesprek gehad met iemand die in de sport zit.. Jij hebt het ook over trek hebben na het sporten.. Dit komt omdat je wrs veel callorien hebt verbrand, als je na het sporten nog trek of honher krijgt kan je het beste meteen na het sporten wat nuttigen.. Je verbranding loopt namelijk nog door tot een uur na het sporten.. Zo heb je 2 vliegen in eem klap.. Trek weg en callorien weg!! Ik zou dus na het sporten gewoon leller een glaasje doen hoor ;) je moet jezelf natuurlijk ook een beetje belonen natuurlijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over één whiskey zou ik me geen zorgen maken. Alcohol wordt sowieso alleen maar verbrand omdat het lichaam alcohol niet kan omzetten in vet. Eet je er iets bij dan kan dat wel worden omgezet in lichaamsvet maar, zoals gezegd, staat het lichaam na spinning in een hoge verbrandingsstand. Drink je meer alcohol dan zal die eerst worden verbrand waarna het voedsel pas aan de beurt is om verwerkt te worden. Daardoor stijgt de kans aanzienlijk dat er wel lichaamsvet van wordt gemaakt.