Kan je afvallen door oefeningen met een hoelahoep?

Ik zou graag wat vet kwijt willen op mijn buik en in mijn gezicht ... Ik dacht dat sporten met een hoelahoep daarbij zou kunnen helpen. Maar eerst wil ik wat informatie hierover inwinnen: wat train je precies met een hoelahoep en is het mogelijk om daardoor af te vallen?

3 jaar geleden
in: Sport
2.7K
Rieneke1
3 jaar geleden
Overweeg hoopdance te gaan doen, dat is veelzijdiger.

Het beste antwoord

Ja, dat kan. Als er één spiergroep is die u gebruikt tijdens het hoelahoepen, dan zijn het wel de buikspieren. Doordat u deze constant aanspant tijdens het hoelahoepen, gebeuren er twee dingen. Ten eerste gaat u het vetweefsel rondom uw buikspieren verbranden, waardoor u een dunnere buik krijgt. Ten tweede worden uw buikspieren sterker, waardoor u een mooie strakke buik krijgt. Dus met hoelahoep valt u af en traint u uw buikspieren.

Het gros van de mensen dat aan krachttraining doet, traint voornamelijk de buik en de armen en slaat de rug vaak over. Het gevolg hiervan is dat de rug niet genoeg tegenwicht kan geven, tegen de wel getrainde spieren. En zo ontstaan rugklachten. Door dagelijks te hoelahoepen valt u niet alleen af, u maakt uw rug ook sterker en soepeler, aangezien u tijdens het hoelahoepen uw rugspieren intensief gebruikt.
Wanneer u daadwerkelijk wilt afvallen door middel van hoelahoep, is het heel belangrijk dat u dit op dagelijkse basis doet. U verliest per 10 minuten hoelahoep gemiddeld 110 calorieën. Om af te vallen met hoelahoep en ook de positieve effecten op uw lichaam en gezondheid mee te pakken, moet u minimaal een kwartier per dag hoelahoepen.
U zult zien dat het na 1 à 2 weken al stukken makkelijker gaat. Wanneer u dit begint te merken, is het belangrijk dat u het tempo en de duur van het hoelahoepen opvoert.
De standaard hoelahoep, die we kennen van speelgoedzaken, is niet vergelijkbaar met de fitness hoelahoep. Sterker nog: de fitnessvariant heeft meer mogelijkheden. Zo is er standaardgewicht bijgevoegd, is er meer aandacht besteed aan het materiaal en is er continu uitdaging aanwezig tijdens het trainen. De binnenzijde van de hoepel is voorzien van een golflaag en werkt stimulerend voor de doorbloeding van het lichaam. Dit zorgt ervoor dat je snel herstelt en minder snel last krijgt van spierpijn.
SimonV
3 jaar geleden
Rieneke1
3 jaar geleden
Idd geen hoepel bij een speelgoedzaak kopen. De hoepel moet, op de grond voor je geplaatst, tot je navel komen. Die golflaag aan de binnenzijde is geen aanrader, of je moet blauwe plekken geen probleem vinden.