Een speler wordt geblesseerd en moet aan de zijkant behandeld worden waarom wordt dan de veroorzaakte speler niet het veld uitgehaald voor die tijd.

De ploeg die een tegen speler blesseert en die moet aan de zijkant geholpen worden heeft er altijd voordeel bij.
Ze staan dan voor gedurende de behandeling met 11 tegen 10.
Stel dat het ook nog een speler is die geblesseerd raakt waar het team op rust en hij kan niet terug komen hebben ze dubbel voordeel.
Het is daarom het meest reele dat de speler die een andere blesseert ook voor die tijd het veld moet verlaten totdat de geblesseerde speler weer in het veld komt of dat er een vervanger voor in komt.
Het heeft zich in de praktijk toch al verschillende keren bewezen dat als er een geblesseerde speler langs de zijkant geholpen wordt dat de tegenparty die de blessuren veroorzaakt heeft scoort.
Daar komt nog bij dat de ploeg van de geblesseerde speler even de concentratie en organisatie kwijt is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal

Antwoorden (4)

Dit voorstel is al vaker gedaan, o.a. door Co Adriaanse, maar de FIFA besluit en die is niet echt dol op verandering van regels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat spelers dan overtreding gaan faken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit kan natuurlijk ook anders gaan werken dan bedoeld. Als ik niet zo'n goede speler ben ga ik gewoon in een duel met de belangrijkste speler van de tegenstander en doe alsof ik geblesseerd ben =). Dan moeten wij er beide 'even' uit in het voordeeld van mijn team.

Daarbij komt natuurlijk dat veel blessures NIET expres gebeuren. Voetbal is nou eenmaal een contact sport en hier horen (helaas) blessures bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De FIFA is te conservatief. Verder snap ik je punt wel wat je wilt maken, maar zoals hierboven al verder genoemd, valt er ook misbruik van te maken.