Weet iemand (ontwikkelingsgerichte) activiteiten voor kinderen?

Toegevoegd na 1 dag:
2-2.5 jaar

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
3.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan welke leeftijd kinderen moet ik denken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2 - 2.5

Antwoorden (5)

Kleuren, puzzelen

Toegevoegd na 1 minuut:
Kleien, knutselen, spelletjes in zijn algemeenheid omdat ze zo leren met anderen om te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jan huigen in de ton.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zelf een ketting laten maken, met kraaltjes. Laatst is mijn dochtertje van 3 er nog uren druk mee geweest en ze vond het geweldig leuk ook nog ;-).

Toegevoegd na 5 minuten:
Heel veel dingen eigenlijk wel. (Zie andere antwoorden ;-) ).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zingen, tekenen, schilderen, boetseren, knippen & plakken, spelletjes doen, klimmen & klauteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het eerste antwoord wat me te binnen schiet:
spelen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
figuurzagen, eerst met kistjes van de groenteboer, later met triplex, kleien, verven,iets maken van een lege schoenendoos, b.v een poppenhuis, of een kijkdoos met foto's van de familie.

Toegevoegd na 3 dagen:
het ligt eraan wat het kindje kan en wil, m'n jongste dochter was met 2 jaar al bezig met (kinder)schaar en papier,als je naar een winkel van handenarbeidspullen gaat, vind je daar ook boekjes die je in kunt kijken.
ideeen: vingerverf, je laat het kind iets verven en maak er dan zelf b.v een masker of een doosje van.
neem een leeg pak melk of Bar le Duc, vouw de bovenkant zo dat het een dak wordt en knip er ramen en deuren in en het kind kan het verven en plakken.
met lege wc rollen of eierdozen kun je ook veel doen, bv de rol met rijst vullen en aan beide kanten dichtplakken en dan laten versieren.
je kunt een vel papier in de vorm van b.v. een olifant met lijm insmeren en gekleurde stukjes papier of draadjes erop laten plakken.
van een geschilde aardappel kun je figuurtjes snijden en in de vingerverf laten dopen en op papier laten stempelen.
met klei iets laten maken en dan beschilderen, als de klei nog niet verdroogd is kun het het weer terugdoen en later weer gebruiken.
in speelgoedwinkels kun je gipsmallen met gips kopen, zodat je figuren kan gieten.
het is het belangrijkst dat het kind lekker bezig is, het werkje dat af is moet niet de hoofdzaak zijn, bewaar ook niet alles.
let op dat je veilige dingen koopt, zoals kinderlijm, een peuterschaar,en als het kindje geen vieze handen wilt zijn er ook nog latexhandschoenen , misschien wel veel te groot, maar verzin maar iets.

Toegevoegd na 3 dagen:
o ja, als wat je samen met het kind doet is ontwikkelingsgericht, je kunt ook samen het bos ingaan en eikeltjes en dennenappels zoeken.