mag een sportschool bij een jaarcontract de contributie verhogen?

Hallo mensen van goeie vraag

Ik heb een jaarabonnement bij een sportschool waarbij op het contract staat dat er iedere maand 54 euro automatisch afgeschreven word.

Ik kreeg een tijdje terug bericht dat de contributie met 1,50 per maand verhoogd werd en sindsdien word er 55,50 afgeschreven.

Ik vraag me nu eigenlijk af of ik daar niet tegen had moeten protesteren. Ik dacht toen ach laat ook maar, maar er kwamen steeds meer dingen die ik niet vind kloppen. B.v. het schoonmaken van de welness werd maar 1 keer per dag gedaan. Dus niet erg fris Eigenlijk wil ik daar weg, maar het contract loopt tot 1 december 2013. Kan ik misschien eerder weg vanwege die verhoging? Mochten ze uberhaupt wel verhogen?

Gonna

10 jaar geleden
in: Sport
1K

Het beste antwoord

In mijn contract was het letterlijk vastgelegd dat de prijs niet zou veranderen. Daarnaast was er vastgelegd dat na verloop van de contractperiode het contract elke maand met een maand verlengd zou worden. Ik heb dus nog ruim een jaar voor een hele oude prijs kunnen sporten.

Als er echter in het contract staat dat verhogingen kunnen plaatsvinden kun je hier geen bezwaar tegen maken. Lees je contract eens door om erachter te komen welke regels op jou van toepassing zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
gonna
10 jaar geleden
Ik heb het contract nu doorgelezen (had ik beter eerder kunnen doen, maar daar heb ik weer van geleerd) en ik had het abonnement stop kunnen zetten daardoor. Ik heb ze gemaild en gevraagd of het alsnog eerder stopgezet kan worden dan 1 december. Ik vond de reactie en de twee antwoorden allemaal prima en liefst zou ik alle drie beste antwoord willen geven, maar je kan er maar een het beste antwoord geven. vr gr Gonna

Andere antwoorden (1)

Buiten het feit om dat het niet netjes is, is het toegestaan. Verhogingen is geen reden voor ontbinding van een contract, mits deze verhoging redelijk is. Wat ‘redelijk’ is bepaald een rechter. Overigens staat mogelijk in het contract vermeld dat "verhogingen per direct worden doorgevoerd en dit geen recht op ontbinding van het contract geeft" o.i.d.