Waarom reed de Nederlandse dames Team Achtervolgingsploeg in de wedstrijd om de 5e en 6e plaats?

De dames reden gisteren in de "kwartfinale" tegen Duitsland, verloren en direct werd al gemeld dat zij vandaag tegen Canada moesten rijden om de 5e en 6e plek.
Hoe kan dat? Ze werken met een knock Out systeem, dus je zou eigenlijk verwachten dat ook Korea & Rusland ook nog steeds kans zouden mogen maken op de 5e of 6e plaats, maar zij werden direct veroordeeld tot de wedstrijden om plaats 7 en 8.
Ben nu al even een tijdje aan het zoeken op internet, maar ik kom er niet uit.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Schaatsen
1.1K

Het beste antwoord

De 2 sneltste verliezer rijden om plaats 5 en 6
en de 2 langzaamste verliezers rijden om plaat 7 en 8

1ste rit Zuid-Korea 3:07.45
2de rit Rusland 3:04.86

3de rit Nederland 3:03.38
4de rit Canada 3:02.24

Toegevoegd na 48 seconden:
men kijk dus naar de gereden tijden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi, duidelijk antwoord, verteld me wat ik eigenlijk al gedacht had, maar heb je hier ergens een link van? Ben zelf al een tijd op internet aan het zoeken geweest, maar heb niets kunnen vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hebben ze op tv verteld
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misschien staat het op de isu website

Andere antwoorden (1)

http://www.vancouver2010.com/olympic-speed-skating/schedule-and-results/ladies-team-pursuit-quarterfinals_ssw406300t4-UO.html

Zie op deze website de tijden.
De snelste verliezers rijden om de 5e en 6e plaats (Nederland en Canada)
De langzaamste verliezers rijden om de 7e en 8e plaats. (Rusland en Korea)