Kan je zachte contactlezen dragen in combinatie met een duikbril?

mijn ogen gaan op lees en kijk vermogen wat achteruit draag daarvoor ook een multivocale bril. Maar ik duik tewijnig onderwater +/- 30 duiken per jaar, en vind een multivocale duikbril veel te duur gemideeld € 325,=.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
2.2K
Amadea
10 jaar geleden
Onder water drijven de lenzen toch uit je ogen als je die open hebt? Je raakt ze dan misschien niet kwijt, omdat ze dan binnen de duikbril blijven drijven maar voor het zicht heb je er niks aan. Ik zwem wel met mijn lenzen in maar knijp de ogen dicht als er een plens water aan dreigt te komen. Zwemmen met lenzen in kan alleen als je hoofd boven water blijft.

Het beste antwoord

Zachte lenzen zijn geen probleem bij het duiken. Ik heb zelf zachte lenzen en duik regelmatig met een gewone duikbril, zonder problemen. Alleen als je je bril onderwater afdoet dan moet je wel je ogen dichthouden anders verlies je je lenzen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
daar ik z'n 250 'a 300 duiken per jaar maakt is een andwoord van iemant met duik ervaring uiteraard de beste.

Andere antwoorden (1)

Over het algemeen gaat zwemmen met lenzen goed, dus duiken moet ook kunnen, maar je kunt wel last van je ogen krijgen door het drukverschil. Ga dus naar een opticien voor de lenzen en vraag daar welke lenzen het meest geschikt zijn voor het duiken. Je moet sowieso naar de opticien om je ogen op te laten meten, lenzen wijken meestal af van je brilsterkte.