welke spieren gebruik je bij paardrijden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
5.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vooral de buikspieren en armspieren, sommige zeggen dat dit geen sport is(zeer vervelend om elke keer aan te horen) maar dit is wel een sport, misschien is het geen intensive sport die je uithoudings vermogen traint, maar het traint wel je spieren. En het is nog super leuk ook!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En je kuiten train je ook sowieso. Armspieren niet heel veel, meer je buik en zeker je rug.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk (alleen?) je rug spieren, Heb geen idee, nog nooit gedaan, lijkt me wel een keer apart om te doen.

Het beste antwoord

Gezien dit geen statisch sport is zijn alle spieren in beweging.
Vooral de beenspieren, rugspieren en nekspieren. Buikspieren worden ook gebruikt omdat men toch constant zijn evenwicht moet houden. Als men goed kan paardrijden zal men niet zoveel de armspieren gebruiken, in het andere geval is het sleuren en trekken.
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je gebruikt vooral de bovenbeen en binnenbeen spieren en je kuitspieren ook maar minder.
verder de rugspieren je moet goed rechtop zitten en je schouders.
Ik heb zelf een paard en doe aan fitness.soms heb ik nog wat spierpijn van paardrijden in me benen en schouders als ik een week niet naar fitness ben geweest.als je intensief paardrijd is het zeker een sport
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je moet je buikspieren aanspannen, dus sowieso gebruik je, je buikspieren. Ook gebruik je, je beenspieren voornamelijk als je gaat lichtrijden omdat je met die beweging een staan/zit beweging maakt.