Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (15)

Ezeltje prik.
(Lees meer...)
AWM
14 jaar geleden
Een muziekquiz
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bijna alles. Dingen die niet kunnen: Karten, tennissen, een film kijken:

Wat wel kan: zwemmen (als het niet te druk is in het zwembad), wandelen, eten, dansen, paardrijden, borrelen, erotische spelletjes.

Ga ervanuit dat een blinde alles kan en bedenk vanaf daar wat je wilt doen. Er zijn niet zoveel dingen die echt niet kunnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Puzzelen. Nee grapje.

Ik denk muziek maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie niet zien wil moet maar voelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
parachute springen (bijvoorkeur duo)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed gesprek, concert bezoeken, uit eten, wandelen, (tandem)fietsen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat wil je doen?

Hier een leuk museum in Brussel:
http://www.kunstbus.nl/adres/museum+voor+blinden.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een concert bezoeken. En dan denk ik aan een concert met zitplaatsen.

Of ga lekker het bos in en snuif daar de geur van de natuur op en luister naar de vogels en andere dieren.

Veel blinden compenseren hun blindheid met beter functioneren van andere organen als gehoor en reukzin.

En een blinde zal het naar mijn idee ook eens heerlijk vinden om de zeelucht te ruiken...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag het de blinde zelf, blinden kunnen meer dan je denkt. Ik heb vroeger schaak gespeeld met een blinde vrouw, zij ging ook skiën met haar vriend als begeleider of fietsen met een tandem.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een goede vriendin loopt stage in een dagbestedingscentrum voor doofblinde mensen. Deze mensen zijn totaal of gedeeltelijk doof en blind. Het is ongelofelijk wat voor een mogelijkheden tot activiteit deze mensen nog hebben! Creatieve werkzaamheden zoals houtbewerken, keramiek, textiel, kaarsen maken, muziek maken, koken, sport, spel en beweging. Het is allemaal met passende begeleiding, maar zeker mogelijk! Ook worden er talloze groepsactiviteiten voor doof en/of blinde mensen georganiseerd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
verstoppertje (die vind je nooit)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk is
Hier heb je nog 14 meningen.

http://www.goeievraag.nl/vraag/geschikte-activiteiten-blinde-man-ondernemen.42002
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De film De Storm is speciaal ingesproken voor
blinden en slechtzienden!
Een aanrader !

De Storm' met audiodescriptie ... middelpunt van de Nederlandse film, waar nu ook blinden en slechtzienden van kunnen genieten....audiodescriptie : Hierdoor is de tekst ook makkelijk, vloeiend en begrijpelijk ingesproken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hihihihi blindemannetje... nee zonder gekheid. Op de paralympics wordt bewezen dat alles kan met de juiste begeleiding. Zelfs puzzelen kan: stukjes markeren met braille of duidelijke vormen.
Sporten hoeft ook geen probleem te vormen. Bij sporten met dieren moet je zorgen voor rustige getrainde dieren en bij de rest voor een goede begeleider. Ik ben ervan overtuigd dat, waneer je een blinde iets onverwachts leukst laat doen, hij of zij het heel erg waardeert. Alles kan, en waar een wil is is een weg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding