Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is verstandig om na/voor de fitness te nemen?

Ik sport meestal rond 16.45 uur, waarna ik rond 18.00 uur aan tafel schuif om te eten, een kwartier na de training. Is deze tijd wel goed? En wat kan ik nog nemen voor/na de training? (eiwitten/koolhydraten?!)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
958

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Voor het sporten kun je het beste iets met eiwitten en koolhydraten nemen voor energie (circa 1-2 uur ervoor). Meer eiwitten als je vooral krachttraining doet, meer koolhydraten als je vooral cardio doet.

Na het sporten eten is prima, hier ook weer eiwitten en koolhydraten nemen voor herstel van je spieren.
(Lees meer...)
Ritsuka
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gaat om krachttraining. Wat zijn voorbeelden van producten met veel eiwitten die slim zijn om te nemen? En neem je dan voor en na het sporten eigenlijk hetzelfde? (Bijv. 2x melk, even als voorbeeld)
Ritsuka
11 jaar geleden
http://www.fitnesstreats.com/2012/04/what-does-20-grams-of-protein-look-like/
Lijst van producten met veel eiwitten.
Je mag zelf kiezen wat je precies voor en na neemt, voor het sporten kun je beter iets met snelle koolhydraten erbij nemen, voor extra energie.
Ritsuka
11 jaar geleden
Komt niet zo heel precies hoor

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding