Sinds kort doe ik de milon cirkel. Ik heb spataderen,i s de milon cirkel slecht voor spataderen.?.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (1)

Spataderen is vooral genetisch bepaald, sporten lijkt mij juist goed om het te voorkomen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Een van de belangrijkste remedies tegen spataderen is beweging. Fietsen, wandelen, joggen en zwemmen zijn uitstekende manieren om de vorming van spataderen tegen te gaan. Doe vooral regelmatig aan vormen van cardiotraining die je beenspieren en kuitspieren onder handen nemen. Bij deze bewegingsvormen trekken de beenspieren samen en masseren ze de aderen. Het bloed wordt door beweging voorzien van zuurstof en de bloedsomloop wordt gestimuleerd. Heb je al last van spataderen? Probeer krachttraining met de benen dan te vermijden. Onderzoek toont aan dat zware krachttraining bijdraagt aan het ontstaan ervan.
Ritsuka