Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik spieren wil kweken, moet ik dan vaker herhalen of langer doorgaan?

Ik zit al een tijdje te trainen alleen ik kom er maar niet uit wat beter is om spieren te kweken ik heb dumbells en mijn vraag is hoe kweek ik meer spieren meer herhraling of langer een herhaling doen
Dus bijvoorbeeld
3x herhaling maar dan 50x
Of 10 herhaling maar dan 20x
Wat is beter ik wil spieren kweken en niet vet verliezen plsss help me

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Sport
1.3K
Ritsuka
5 jaar geleden
50x? Dat lijkt mij wat veel
erotisi
5 jaar geleden
10 maal 20 is natuurlijk al meer dan 3 maal 50. Met beide kun je wel spieren trainen maar beter is om meer kg te nemen en dan 3 maal 15 van twee maal zoveel kg.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

De oefening moet zo zwaar zijn dat je dit niet veel meer dan 10 a 20 keer kan herhalen. Je moet zo'n oefening dan ook zo vaak doen totdat het niet meer gaat (training till failure). Als je na een tijd trainen op een plateau komt, dan moet je de shocking methode toepassen, zoals Arnold Schwarzenegger uitlegt in de video.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
De trainingsmethodiek zal per persoon verschillen (zie link) Een stelregel is dat je:
- Spierkracht opbouwt met veel gewicht en weinig herhalingen
- Spiermassa opbouwt met iets minder gewicht en meer herhalingen.
Het is ongebruikelijk om 50 of 20 herhalingen te doen per set. Bij spiermassa opbouwen is 10 of 12 herhalingen per set gebruikelijk (wel met voldoende gewicht zodat je de oefeningen net haalt). De methodiek "training till failure" is pas effectief wanneer je gevorderd bent met krachttraining en is niet aan te bevelen voor starters.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding