Bestaat er een app voor android met een trainingsschema voor hardlopen?

Ik wil beginnen met hardlopen, en het lijkt me handig als ik verantwoord kan starten d.m.v. zo'n app

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (3)

Ja, er zijn meerdere apps verkrijgbaar, betaald en gratis, zoals deze: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.rundouble.companion&hl=nl

Gewoon zoeken in de Play Store naar Couch to 5k, dan vind je wat je zoekt.
Veel loopplezier :)

Toegevoegd na 5 minuten:
Deze heeft ook goede reviews: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.guyhoffman.c25k

Dit zijn dus echt apps om vanaf 0 te beginnen met hardlopen.
Je denkt misschien in het begin, wat een makkie, ik kan makkelijk sneller, maar je kunt ze toch beter volgen om blessures te voorkomen. Meeste mensen beginnen veel te snel.
Ritsuka
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Fijn, dank je wel Ritsuka! Hier heb ik wat aan!
Ritsuka
11 jaar geleden
Geen probleem, ik gebruik zelf een vergelijkbare app :)
Tip: Runkeeper. En als je dan ook (zoals wij) een Whitings weegschaal hebt kun je die ook koppelen. Waardoor je evt resultaten in gewicht ook kunt zien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik loop zelf ook hard met Renate Wennemars. Zij praat heel duidelijk een fijn, en ze heeft leuke motiverende muziek. Het hardlopen gaat bij mij heel goed. Niet te snel, niet te langzaam.