Hoe kun je hele dagen festival (totaal 3 dagen) volhouden, zonder drugs/alcohol?

En is dit haalbaar met antidepressiva (algemeen, heb geen merk/soort als voorbeeld)

Voorbeeld van zo'n festival is dan:

vrijdag
12:00 uur aankomst en tot 03:00 uur feesten/dansen ed

vrijdag/zaterdag
03:00 uur tot 10:00 uur slapen

zaterdag
10:00 uur tot 2:00 uur feesten/dansen ed

zaterdag/zondag
02:00 uur tot 10:00 uur slapen

zondag
10:00 uur tot 5:00 uur feesten/dansen ed

zondag/maandag
5:00 uur tot 11:00 uur slapen

maandag om 14:00 uur weg

Je vraag is dus; hoe hou je dit vol, zonder alcohol en drugs, maar eventueel met antidepressiva. Welke dingen kunnen helpen of moet je rekening mee houden?

Toegevoegd na 45 minuten:
De vraag is dus wat er létterlijk in de vraag staat.

een 2e, losse extra vraagje is; of dat volhouden zonder alcohol en zonder (andere) drugs wel met antidepressiva kan.

Mijn vraag is letterlijk wat in de vraag zelf staat.

Weet jij het antwoord?

/2500

Antidepressivia gaat over het algemeen pas werken naar 6 weken en vrolijker of wakkerder wordt je er niet van, lijkt mij geen optie. Buiten het feit of je het al zal willen en/of verkrijgen. Het geeft ook nare ontwenningsverschijnselen na langdurig gebruik. Als je niet depresief bent kan het ook nog een tegengesteld effect geven. Als het verkeerd valt lig je mischien het hele festival te slapen:-))

He, Nou zorg er in ieder geval voor dat je niet te veel drinkt. Zorg dat je veel water drinkt, en af en toe rust neemt. Op festivals is er altijd wel een rustig plekje waar je even een uurtje kan zitten of slapen. Kies voor jezelf de artiesten uit die je perse wil zien. Maak een soort van schema hiervoor. Tijdens acts die je minder interessant vind kan je een kleine pauze houden. Mocht je de eerste dag toch geen pauzes houden, denk ik dat je de 2de dag helemaal kapot zal zijn. Middelen als antidepressiva zou ik niet eens over nadenken. Gewoon een mooi feestje houden, en ook fit willen zijn. Als je tegen jezelf blijft zeggen dat je fit bent, word je het vaak ook vanzelf.

Je geeft zelf al een deel van je antwoord. Je kunt het juist het beste volhouden zonder drugs en alcohol, punt. Deze verzwakken je lichaam alleen maar. Zorg gewoon voor goed eten en drinken en rust uit als je je moe voelt. Zo te zien heb je daar ook voldoende tijd voor ingepland. Have fun.

Ik begrijp uit je beschrijving dat je dus gewoon een festival gaat bezoeken voor 3 dagen, en minder slaapt dan normaal, ongeveer van 03:00 tot 10:00. Dit kan voor 3 dagen prima :). Al verschilt dit natuurlijk per persoon. Als jij van je jezelf weet je dat je to-taal niet tegen minder slaap kan, zou ik je er niet aan wagen, dan heb je geen leuke tijd. Maar de gemiddelde mens houdt dit wel vol (immers, studenten doen dit elke week ;)). Zorg gewoon dat je goed eet, drinkt, etc. Goede maaltijden, brood, bolletje, patat met frikadel mag natuurlijk ook, maar niet dat je de hele dag door theekoekjes en winegums eet en niet ontbijt of luncht. Veel plezier alvast :)

Om 3 dagen op een festival goed door te komen moet je geen drank of drugs nemen. Gezond eten, veel water drinken, op tijd even je rustpauzes pakken en vooral lekker genieten zorgen ervoor dat je het het langst op een leuke manier volhoudt. Als je wel drank en drugs gebruikt, zal het festival minder goed vol te houden zijn. Als je aangeschoten bent zal het festival weer beter vol te houden zijn als dat je (stom) dronken bent. Voor harddrugsgebruikers zal het festival ook minder goed vol te houden zijn dan voor softdrugsgebruikers. Of je moet bedoelen dat je onder invloed ergens helemaal out ligt te zijn, ja dan hoef je niet te dansen en is het ook goed vol te houden haha, maar krijg je weinig mee. Antidepressiva hebben hier niet veel mee van doen. Als het goed is, ga je je juist beter voelen met AD en kan je ook meer aan en ben je minder moe.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100