Hoe kun je hele dagen festival (totaal 3 dagen) volhouden, zonder drugs/alcohol?

En is dit haalbaar met antidepressiva (algemeen, heb geen merk/soort als voorbeeld)

Voorbeeld van zo'n festival is dan:

vrijdag
12:00 uur aankomst en tot 03:00 uur feesten/dansen ed

vrijdag/zaterdag
03:00 uur tot 10:00 uur slapen

zaterdag
10:00 uur tot 2:00 uur feesten/dansen ed

zaterdag/zondag
02:00 uur tot 10:00 uur slapen

zondag
10:00 uur tot 5:00 uur feesten/dansen ed

zondag/maandag
5:00 uur tot 11:00 uur slapen

maandag om 14:00 uur weg

Je vraag is dus; hoe hou je dit vol, zonder alcohol en drugs, maar eventueel met antidepressiva. Welke dingen kunnen helpen of moet je rekening mee houden?

Toegevoegd na 45 minuten:
De vraag is dus wat er létterlijk in de vraag staat.

een 2e, losse extra vraagje is; of dat volhouden zonder alcohol en zonder (andere) drugs wel met antidepressiva kan.

Mijn vraag is letterlijk wat in de vraag zelf staat.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
6.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben je al ingesteld op de medicatie ??
Dat is de belangrijkste vraag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, ik heb nog niks. Morgen een gesprek daarover, en kijken of het uitgesteld kan worden (haha) en festival is midden juni.
Daarom ook de vraag met eventueel die medicatie, is het dan sowieso niet haalbaar? (want dan geen medicatie, dan wacht ik wel)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet sowieso de eerste weken instellen.
Je kunt niet weten hoe jij er op reageerde in combinatie met en party. Ik vond de antidepressiva niet fijn en heb er niet op kunnen instellen.
De andere kan het binnen en paar weken. Of dan en party te dien is is een vraag..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oke dus als het kán, is het beste pas na dat festival te kijken of medicatie nodig is?
En heb je dan verder antwoord op mijn vraag, mbt zónder de medicatie?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je antidepressiva nodig hebt heb je het nodig, daar staan geen tijden voor en moet je maar kijken hoe het loopt, lukt het wel dan wel zo niet dan niet. Bij echt depressief heb je geen keuze het wel of niet te nemen.
jc54
11 jaar geleden
Op tijd GEZOND eten en drinken en tussendoor af en toe wat rusten, dan kan je het lang volhouden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
(zo'n soort antwoord zoek ik, voor festival dus, dus als je meer kan vertellen mag je hem als antwoord neerzetten)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En sowieso, als je de vraag hebt kan ik dan beginnen na dat festival met antidepressiva zodat ik wel alcohol en/of drugs kan gebruiken daar zou ik maar een afvragen of je depressiviteit niet daar de oorzaak van is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
RMvdt, ik snap totaal niet wat je bedoeld, maar de oorzaak van de depressie is bekend, niks met middelen te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke sry, beschouw het dan maar als niet geschreven:)
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ik denk dat dat wel vol te houden is, in ieder geval zonder die medicatie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En stel, dat ik volgende week begin met die medicatie, en 21 juni is het festival, zou ik het dan redden/volhouden met die medicatie denk je?
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ytje, ik denk dat het ook af hangt van hoe je lichaam reageert op het middel wat je krijgt. Toen ik voor ADHD Ritalin kreeg, reageerde mijn lichaam niet, helemaal niet. Maar bij de Dipiperon lag ik de hele dag te slapen... Ik weet niet of jouw medicijnen hetzelfde kunnen/zullen veroorzaken, maar dat merk je pas tijdens en na gebruik denk ik. De 1 heeft wel last en de ander niet. Maar het festival zelf zou je zeker met die tijden slapen van 2:00 tot 10:00 moeten kunnen volhouden. Of dit ook met die medicijnen kan weet ik niet, en anders is er ook nog Redbull ;-) Als dit bij jou werkt...gezond is anders, maar het is geen drugs.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hmmm..dan neem ik geen risico en kijk ik of ik zonder medicatie het redt (vast wel, doe t al jaren zonder haha). Ik hoor het morgen ;)
Dankjewel

Antwoorden (5)

Antidepressivia gaat over het algemeen pas werken naar 6 weken en vrolijker of wakkerder wordt je er niet van, lijkt mij geen optie.

Buiten het feit of je het al zal willen en/of verkrijgen. Het geeft ook nare ontwenningsverschijnselen na langdurig gebruik.

Als je niet depresief bent kan het ook nog een tegengesteld effect geven.

Als het verkeerd valt lig je mischien het hele festival te slapen:-))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De vraag is eventueel of het met antidepressiva kán, niet: overleef ik het festival als ik wel antidepressiva daarvoor wil gebruiken.
Nee.
(lees reactie)
Dus de vraag is voornamelijk: hoe overleef je zo'n festival op die tijden, zónder alcohol en drugs.
en kan dat ook met antidepressiva?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik begrijp de hele vraagstelling niet dan denk ik. Antidepressiva is ook drugs nl.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zie toevoeging
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je al antidepressiva gebruikt gewoon mee blijven doorgaan. Maar verwacht er geen oppeppend effect van of iets dergelijks.
Helaas gebruiken velen wel drugs (coke, speed) om festivals vol te kunnen houden .
Gewoon je rust nemen op zijn tijd en goed eten/ drinken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sannebree, dat is dus issue wat ik heb;
als ik het vol kan houden zonder medicatie tot na het festival doe ik het liever zonder (natuurlijk) maar dan voornamelijk zodat ik wel kan drinken en kan gebruiken.
Met medicatie kan dat dus al niet..dus moet even kijken hoe/wat..
Ik gebruik nog geen medicatie (zie reactie van mn vraag)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus je wil dus wel gebruiken tijdens dat festival, wat ik mij dus al af vroeg. Ik zou mij serieus maar af gaan vragen 2 dingen: wat is mijn keuze, gebruiken alcohol/drugs en depressief worden/blijven en/of stoppen hier mee. En anders aan de medicijnen gaan om het 1 met het ander proberen op te lossen. En andere diagnose, nee als je al zo ver bent dat je jezelf dit moet afvragen zou ik mezelf maar eens vragen gaan stellen.
He,

Nou zorg er in ieder geval voor dat je niet te veel drinkt. Zorg dat je veel water drinkt, en af en toe rust neemt. Op festivals is er altijd wel een rustig plekje waar je even een uurtje kan zitten of slapen. Kies voor jezelf de artiesten uit die je perse wil zien. Maak een soort van schema hiervoor. Tijdens acts die je minder interessant vind kan je een kleine pauze houden. Mocht je de eerste dag toch geen pauzes houden, denk ik dat je de 2de dag helemaal kapot zal zijn. Middelen als antidepressiva zou ik niet eens over nadenken. Gewoon een mooi feestje houden, en ook fit willen zijn. Als je tegen jezelf blijft zeggen dat je fit bent, word je het vaak ook vanzelf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
(die antidepressiva wordt niet ingezet voor het festival he haha, ik heb een kans die te gaan gebruiken, alleen heeft dit dus negatief effect op ook het festival) Dankjewel voor de tips, het eten is daar nou niet echt gezond, maar is het dan toch beter regelmatig een beetje te eten, zoals je thuis ook doet, of is ontbijt en savonds wat eten voldoende?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer regelmatig wat te eten, 2 maaltijden is echt te weinig doordat je bijna continu in beweging bent. Ik weet niet naar welk festival je gaat, maar de meeste festivals hebben steeds meer variatie in eten. Bijvoorbeeld kraampjes met vers fruit, verse pasta of gezonde vruchtensappen. Je houd dan je energie niveau op peil.
Lekker van genieten! Verder helemaal eens met het antwoord van Deijksink; +!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel! (als je mn avatar ziet, naar dat festival ga ik haha, maar eerste keer een heel weekend).
Erg bedankt ;)
Je geeft zelf al een deel van je antwoord. Je kunt het juist het beste volhouden zonder drugs en alcohol, punt. Deze verzwakken je lichaam alleen maar. Zorg gewoon voor goed eten en drinken en rust uit als je je moe voelt. Zo te zien heb je daar ook voldoende tijd voor ingepland. Have fun.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik begrijp uit je beschrijving dat je dus gewoon een festival gaat bezoeken voor 3 dagen, en minder slaapt dan normaal, ongeveer van 03:00 tot 10:00. Dit kan voor 3 dagen prima :). Al verschilt dit natuurlijk per persoon. Als jij van je jezelf weet je dat je to-taal niet tegen minder slaap kan, zou ik je er niet aan wagen, dan heb je geen leuke tijd. Maar de gemiddelde mens houdt dit wel vol (immers, studenten doen dit elke week ;)). Zorg gewoon dat je goed eet, drinkt, etc. Goede maaltijden, brood, bolletje, patat met frikadel mag natuurlijk ook, maar niet dat je de hele dag door theekoekjes en winegums eet en niet ontbijt of luncht.
Veel plezier alvast :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Om 3 dagen op een festival goed door te komen moet je geen drank of drugs nemen. Gezond eten, veel water drinken, op tijd even je rustpauzes pakken en vooral lekker genieten zorgen ervoor dat je het het langst op een leuke manier volhoudt.

Als je wel drank en drugs gebruikt, zal het festival minder goed vol te houden zijn. Als je aangeschoten bent zal het festival weer beter vol te houden zijn als dat je (stom) dronken bent.

Voor harddrugsgebruikers zal het festival ook minder goed vol te houden zijn dan voor softdrugsgebruikers. Of je moet bedoelen dat je onder invloed ergens helemaal out ligt te zijn, ja dan hoef je niet te dansen en is het ook goed vol te houden haha, maar krijg je weinig mee.

Antidepressiva hebben hier niet veel mee van doen. Als het goed is, ga je je juist beter voelen met AD en kan je ook meer aan en ben je minder moe.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje voor je antwoord. Kleine aanvulling; voor harddrugs gebruikers (coke) is het juist wel beter vol te houden, aangezien ze een grote dosis energie krijgen.
Ik ben wel van plan wát te drinken, maar niet mezelf lazerus te zuipen hahaha.
Dankje!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh ok, je zal wel gelijk hebben dat harddrugsgebruikers meer energie krijgen door hun gebruik. Ik heb er geen ervaring mee maar het leek me logisch dat je door onder invloed te zijn gewoon minder meekrijgt van zo 'n festival en het dus minder goed aankunt als dat je (redelijk) nuchter/clean bent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met coke weet ik dat je het wel meekrijgt, je bent dan (in de meeste gevallen) niet 'van de wereld', alleen het geeft energie en een dosis endorfine.
Dankje voor je antwoord.