Loopt het abonnement door bij Basic-Fit als je vergeet op te zeggen?

Vorig jaar nam ik in oktober 2014 een abonnement bij een Basic-fit vestiging. Ik koos het ''easy-abonnement '' t.w.v. 191,40. Dit is een jaarlijkse betaling dus kon ik sporten tot oktober 2015.

Echter stopte ik in juni 2015 met sporten bij Basic-fit en ben ik vergeten mijn abonnement op te zeggen. Nu kreeg ik gisteren een email waarin stond dat ik mijn lidmaatschap voor 2015-2016 nog moet betalen opnieuw t.w.v. 191.40.

Op de site staat bij de voorwaarden dat mijn soort abonnement na een jaar maandelijks opzegbaar is, maar ik krijg wel de rekening voor een heel nieuw jaar gepresenteerd.

Is er dus iemand die weet of ik dat lidmaatschapsgeld nog een keer moet betalen, alleen maar omdat ik ben vergeten mijn abonnement op te zeggen?
Het wordt mij namelijk niet duidelijk uit de voorwaarden.

http://www.basic-fit.nl/algemene-voorwaarden

P.S
Ik heb mijn verhaal en een verzoek om per direct op te zeggen al naar de klantenservice gemaild, maar die vinden het blijkbaar niet echt een prioriteit.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Sport
6.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ze mogen je maximaal 1 maand extra in rekening brengen, als je nu opgezegd hebt, moet je dus tot en met november nog betalen:
https://www.consuwijzer.nl/thema/abonnement-contract-opzeggen-en-stilzwijgende-verlenging

Antwoorden (1)

Na de eerste, oorspronkelijke overeenkomst (kan een jaar zijn of langer) kan elk 'gewoon' abonnement met een opzegtermijn van een maand opgezegd. Als Basic Fit een vereniging was (zoals de ANWB) zou het wat anders zijn; daar zit je steeds voor een jaar aan vast als je niet tijdig opzegt, gunstigere regelingen daargelaten.

Hoe men dat financieel verwerkt bij Basic Fit weet ik niet maar als je vandaag opzegt, zou je niet langer dan t/m eind november moeten betalen.

Zou je al vooruitbetaald hebben voor een 'verlenging' en alsnog op zeggen, dan moet het resterend bedrag worden terugbetaald met aftrek van de opzegtermijn.

In dit geval kun je het beste (nogmaals) schriftelijk contact opnemen met hen, nadat je op de site hebt nagelezen wat hun opzegprocedure is. Vraag ook een schriftelijke bevestiging van de opzegging.

Toegevoegd na 7 minuten:
Als niet tijdig is opgezegd wordt verlengd naar "onbepaalde duur", dat is de reden van de jaarnota. Maar in overleg met BF kom je er zeker uit wat het handigst is: betalen voor de opzegtermijn of (ik denk dat zij daarvan uitgaan): volledig bedrag betalen en hen het verschil laten terugstorten, wat administratief praktischer is)

Toegevoegd na 28 minuten:
Nog iets: het bedrag over de opzegtermijn is hoger dan 1/12 van de jaarnota omdat in dat jaarbedrag een korting zit verwerkt. Bij opzegging herrekent Basic Fit naar het bedrag dat bij termijnbetaling zou gelden.