Kan iemand bij een uitleg geven over de holle en de bolle rug van een ruiter in de dressuur?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

In de dressuur wordt holle/bolle rug niet echt gebruikt, dit wordt voornamelijk bij het springen gebruikt. Holle rug is zegmaar je borst/buik naar voren en (voornamelijk) je kont naar achter. Dit doe je dus een klein beetje bij een sprong, je hangt wat naar voren en maakt een holle rug (zie afbeelding)

De bolle rug wordt sowieso eigenlijk niet gebruikt, tenzij je moet bukken voor iets (een tak bij een buitenrit bijvoorbeeld)

Tijdens dressuur moet de ruiter recht zitten. Dus geen holle of bolle rug.