Wat kun je doen om een ribblessure te 'verdoven' voor een wedstrijd. Ik wil meedoen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Je kunt de pijn verdoven met een pijnstiller. Je kunt bijvoorbeeld twee keer (tabletten) 500 mg paracetamol innemen en daarnaast 400 mg ibuprofen innemen. Ibuprofen is een nsaid en de werking wordt niet beïnvloed of versterkt door de paracetamol. Je kunt ook een zwaardere nsaid gebruiken zoals diclofenac. Deze kun je bij het Kruidvat kopen als Voltaren. Diclofenac heeft echter wel veel bijwerkingen en is daarom niet zo geschikt voor dit gebruik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

misschien dat je hier wat aan hebt?
ik zal proberen nog wat specifieker op ribben te zoeken.

Toegevoegd na 2 minuten:
kon niks meer vinden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iets oppeppends slikken of kauwen zoals calamus wortels.Dit zorgt ervoor dat je de pijn minder voelt en je kracht gaat dan naar de focus op de wedstrijd zonder dat je je zelf verdoooft.Het gevaar van verdoving schuilt hem erin dat je jezelf teveel belast en het erger maakt.

Je kunt als paardenmiddel ook 3 paracetamols nemen maar dit zal je prestaties wel beinvloeden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je zeker weet wat die ribblesure inhoudt zou je bij een huisarts een zwaardere versie van paracetamol kunnen vragen, weet je niet wat de blesure is dan zou ik het niet doen om erger te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.orthoclinic.be/nl/gewricht-schouder-knie-heup.aspx?cid=0&pid=2

hier zal het zeker en vast bijstaan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou die wedstrijd laten lopen. Met pijnstillers is de pijn slechts tijdelijk onderdrukt.
Met name van gekneusde ribben heb je maanden plezier, je kan ze nog beter breken.
Als je je forceert tijdens de wedstrijd weet je na het uitwerken van de pijnstiller dat je weer bij af bent.