Hoe bouw je een goed conditie ik bedoel daarmee dat je het goed vol kan houden in de wedstrijd?

Moet je dan elke dag gaan trainen voor je conditie of niet elke dag?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste is een conditie opbouwen voor altijd, dus niet alleen voor die ene wedstrijd die er aan komt. In principe komt het erop neer dat je loopt en de fiets pakt ipv de bus of de auto. Neem de trap en niet de lift, dat is de basis en daarnaast goed en gezond eten, genoeg slapen en trainen. Trainen kun je door de lopen of fietsen buiten, maar natuurlijk ook op de sportschool (kost iedere maand geld), je kan met een vriend of vriendin afspreken om het samen te doen, is een stok achter de deur, werkt goed want als je een keertje geen zin hebt, helpt dat wel om toch te gaan, toch in actie te komen. Dus behalve elke dag gezond bezig te zijn (lopen, fietsen, trap nemen) kun je ook echt een conditie opbouwen met een specifiek schema op bv de sportschool. Hier kun je ook lopen (loopband) en fietsen (spinnen), nadeel : niet buiten en kost geld. Succes ermee! Toegevoegd na 8 minuten: Elke dag of niet elke dag trainen? Je kunt met 3 keer per week een eind komen, als je de overige 4 dagen, maar niet 'woont op de bank' (couch potato) ::)) Dus ook die andere dagen van de week redelijk actief blijft en niet de scooter pakt, als je ook een fiets hebt of lopen kan ook natuurlijk.

Ik zou om de week een half uurtje bootcamp en daarna een halfuurtje rennen doen. Heb het zelf ook gedaan en heb hele goeie conditie gekregen. Wel een beetje zware bootcamp want anders gaat het niet lukken. Als je een keer de conditietraining overslaat zou ik het op een andere dag in de week doen. Ook gewoon in de vakanties en in vrije dagen. Succes!!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100