500euro+reiskostenvergoeding e.d.

Toegevoegd na 16 seconden:
per wedstrijd

Toegevoegd na 3 minuten:
hier de bron
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

"De scheidsrechters in de Eredivisie gaan er het komend seizoen in financieel opzicht op vooruit. De KNVB heeft recentelijk een nieuwe CAO afgesloten, zodat arbiters tegenwoordig al snel een ton per jaar kunnen verdienen. Het moet het scheidsrechterskorps op die manier professioneler maken.

“Als je in de top fluit, kun je daar prima van leven”, vertelt manager competitiezaken Gijs de Jong dinsdag aan Voetbal International. “Het is echt niet meer zo dat mensen er in het weekend even een wedstrijdje bij fluiten. Inmiddels is het budget voor de arbitrage ook al dik 2,7 miljoen euro”, vervolgt De Jong, die wel aangeeft dat de toppers onder de leidsmannen het niet alleen moeten hebben van hun Nederlandse salaris.

De scheidsrechters staan namelijk bij de Nederlandse voetbalbond onder contract, en verdienen op die manier vijftig- tot zeventigduizend euro per jaar. De meeste fluitisten werken als semiprof, maar de toparbiters verdienen dankzij de internationale wedstrijden die ze leiden aardig bij, naast het loon dat ze van de KNVB ontvangen."

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=143869