Zijn er prof voetballers die roken?

Ik bedoel dan niet de gelegenheidsroker maar echt die fulltime roken zeg maar.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
3.7K

Het beste antwoord

Even een paar citaten van een site met dezelfde vraag die je nu stelt.
Johan Cruijff rookte al op z'n dertiende en later scheen hij 20 sigaretten per dag te roken, na een bypass operatie veruilde hij de sigaretten voor lollies.

Ivar Nielssen eind jaren 80 bij PSV, smeerde hem altijd in de rust om even een sjekkie te draaien. Hiddink stond het oogluikend toe.

Folkert Velten rookt als een ketter, nog steeeds dus. Iedereen moet zelf weten of roken of niet. Dat het het niet bevordelijk is voor sportcarriere, mag duidelijk zijn.
Rivelino , 3pakkies per dag.

van Basten en Rijkaard rookten ook altijd, misschien doen ze dat nog wel steeds dat weet ik niet, maar toen ze voetballer waren wel.
Henk ten Cate,Willem van Hanegem
Maradona, Pothuizen,Theo Janssen. Cruijff, Lokhoff,Lex Schoenmaker, Martin Jol
Milko Djurovski, de kettingroker uit Macedonië!

Zie bron hieronder, er werd nog gevraagd naar recente voetballers maar die ben ik niet tegengekomen.
Wel dat er een soort code voor journalisten is om deze niet rokend op de foto te zetten, maar die wordt net als de regels van het koningshuis wel eens overschreden zoals bij het eerste antwoord is te zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zinédine Zidane was een echte roker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tegenwoordig zijn er bij mijn weten geen prof. voetballers meer die (er voor uit komen dat ze ) roken.
In het verleden kwam het meer voor, zoals eerder genoemde Zinedine Zidane. Maar die was slechts een amateur vergeleken met Johan Cruijff die op een pakje per dag zat.

http://news.gather.com/viewArticle.action?articleId=281474977934310
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja die zijn er!
Er zijn er overigens ook genoeg die niet gezond eten, of die een slechte psychische situatie hebben. Die zijn ook niet bevorderlijk voor hun sportprestaties.