Mag Nederland als ze winnen de Cup meenemen en waar komt die te staan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

Nee Barça, ze krijgen een replica van de originele wereldcup. Die is 6 kilo zwaar en bestaat uit 5 kilo puur goud. De replica is waard 100.000 Euro en komt te staan op het hoofdkantoor van de KNVB in Zeist.

Ohja, ze hebben in Johannesburg al 7 replica's gejat dit kampioenschap :))

Nog iets, de wereldcup die straks in de handen van Gio gedrukt wordt is de echte, die wordt gebruikt voor de ceremonie protocollaire, daarna wordt ie vervangen door de replica. Dus als ze de cup ophalen is dat de absoluut echte :)
Die gaat weer terug naar het hoofdkantoor van de FIFA, en daar wacht ie met smart op de prolongatie van de wereldcup door Nederland in Brazilië 2014.

Toegevoegd na 4 minuten:
http://nos.nl/wk2010/artikel/170852-echte-beker-blijft-in-zurich.html