wat is de maximale temperatuur voor skieen?

De komende dagen ga ik na een skigebied waar nu flink veel sneeuw ligt, de temperatuur gaat wel flink stijgen en wordt vanaf morgen op zijn laagst 2 graden C (midden in de nacht) en 11 graden C midden op de dag. Is skieen nog wel een beetje mogelijk bij zulke hoge temperaturen? Er is ook nog aardig wat regen voorspeld.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
1.3K

Antwoorden (3)

De nachtelijke temperaturen zijn met name van belang. Op het moment dat het ook in de nacht niet meer vriest, gaat de sneeuwkwaliteit erg hard achteruit. Als het dan ook nog gaat regenen, dan krijg je al snel papsneeuw. Enige dat dan helpt is om een hoger gelegen gebied uit te kiezen of zelfs een gletsjer.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Regen kan het wel moeilijk maken, maar met een hoge temperatuur kan op zich wel. Had afgelopen winter ook +10, was prima. Zolang er 's nachts nog maar sneeuw valt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn ervaring is (1700 M hoogte laagste piste) dat +11 wel redelijk hoog is overdag. Als 's avonds de temperatuur maar goed zakt is het nog redelijk te doen. Maar tegen een uur of 2 's middags heb je dan vaak wel last van pap sneeuw, en dat skiet een stuk minder prettig.

Regen is funest voor de sneeuw, dus ik hoop dat je daar geen last van hebt.
Maar bovenal wens ik je veel plezier!