Is sport belangrijk voor de jeugd?

Een jongen zij laatst tegen mij dat sport veel belangrijker is dan school, en dat je met goed sport trainen meer bereikt dan hoger cijfertjes halen op school. Hoeveel is hiervan waar?

Ik moet zelf een keuze gaan maken in Scheikunde, kunst, gym of frans voor volgend jaar. Ik vind Sporten enorm leuk, en ik doe Thaiboksen en Jujitsu. Daarom heb ik maar voor gym gekozen.

Ik ben alleen bang dat ik later een matig beroep krijg en keihard veel moet gaan werken om een beetje op vakantie te kunnen gaan en het huis onderhouden.

Ik zou eigenlijk een baan later willen waarbij ik mij minder zorgen hoef te maken over dat ik wel zal rondkomen. Kan dit ook met gym, of moet ik dan iets anders kiezen?

Ik ben 15

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Aan sport doen is belangrijk. Het is goed voor je zelfvertrouwen en het werkt ontspannend. Toch is school ook heel belangrijk. De keuze voor het kiezen voor bepaalde vakken hangt (ook) af van wat voor beroep je later wil gaan doen.
Later een baan hebben waar je met plezier naar toe gaat is belangrijker dan een hoog salaris vind ik, omdat je nog heel lang moet werken is plezier in je werk heel belangrijk.
Ga je met plezier naar je werk dan is dat voor de mensen in je directe omgeving(bijv. gezin) ook voelbaar en ga je met tegenzin naar je werk dan voelen ze dat zeker te weten ook. Spreek hier uit ervaring
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Sport is belangrijk, maar zeker niet belangrijker dan een goede opleiding. Met sport alleen bereiken maar weinig mensen een goed inkomen, maar met een goede opleiding kun je een baan krijgen, die je verzekert van een goed leven. Als je een talent hebt voor een bepaalde sport zou je er van kunnen leven, maar voorlopig zou ik het sporten er maar liever als hobby bij houden en zorgen voor een goede opleiding. Je bent pas 15 en kunt over een paar jaar nog beslissen wat voor jou belangrijker is: sport (met inkomen) of werk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan kun je beter iets anders kiezen. Er zijn ook vakken zoals biologie, die over de anatomie van de mens gaan.
Zelf vond ik dit eigenlijk altijd wel net zo leuk als sporten.
Als bij sport echt je passie ligt, kun je dat natuurlijk kiezen, maar als ik het zo lees twijfel je erover.
Daarom zou ik in jouw situatie mezelf een beetje wegwijs maken in verschillende vakken, waardoor je kan afwegen of je gym wel echt zo leuk vind.
Er valt namelijk altijd wel iets nieuws te ontdekken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sport is natuurlijk heel erg belangrijk voor je gezondheid, maar school is minstens net zo belangrijk. wat heb je er later aan als je wel aardig kan sporten, niet goed genoeg voor grote wedstrijden of om er geld mee te verdienen en je hebt geen goede opleiding. dan heb je geen geld. je kan beter je best doen op school en daarnaast sporten als hobby. dan heb je je diploma en heb je veel meer kans op een goede baan later en heb je genoeg geld :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sport is heel belangrijk voor je gezondheid en gewicht maar soms geeft het ook rust en je leert nieuwe mensen kennen