Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is beter qua warming up/cooling down m.b.t. sport: lichte stretchoefeningen, massage, rustig aan beginnen, beetje krachttraining of gewoon niets?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
682

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Eerst ga je beetje stretchen, daarna klein stukje hard lopen zodat je spieren warm zijn geworden en daarna weer strechen.
Cooling down is aan het einde van bv rennen of fitnessen langzaam uitlopen, dus niet meer hard lopen..
Bij krachtoefening pak je van die oefening een laag gewicht gehalte en die oefening doe je op aantal: 15 tot 20x.
Dit werkt bij mij het beste
suc6
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Begin met stretchoefening dan rustig aan lopen snelheid vermeerderen. Let op je hartslag. Dan rustig afbouwen in omgekeerde volgorde.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hi,
Warming-up: begin met lopen, eerst sneller wandelen, dat opvoeren naar rennen.Al je spieren warmen dan rustig op in ongeveer 10 minuten.
Cooling down: zeker 5 minuten rustig wandelend afbouwen. Dan lichte stretch oefeningen, vooral voor je benen en bilspieren, dit zijn er 3! Deze dus op verschillende manieren stretchen.
Ook je schouders stretchen is belangrijk. Ik heb een link bijgevoegd, lees hem eens door en haal eruit wat bij jou goed voelt. Helaas weet ik niet van welke datum dit artikel is. succes! Een bewegingscoach.
http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=web&cd=9&cad=rja&sqi=2&ved=0CG8QFjAI&url=http%3A%2F%2Fwww.runnersweb.nl%2Fweb%2Ffile%3Fuuid%3D046b0023-14ae-4ca0-bb31-d2721f79e5d6%26owner%3D8e1e7e0b-049d-47a3-be44-205a83f5f42a&ei=KlsuUZ-wKauq0AWMuYAQ&usg=AFQjCNF6bEG1eaMLKSwm3oEcAu29-x_Pig&sig2=Y0p26NZMGjClm6rbB0OmqA

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding