Wanneer is een sportshirt te klein?

Ik heb een sportshirt gekocht maat 164 en als ik 1 maat groter neem hebben ze pas maat S. Maat S is te groot maar ik twijfel of 164 te klein is. Ik heb niet zoon grote voorgevel.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Sport
1.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Gebruik een maattabel, bij voorkeur van het merk waarvan het shirt is, zoals deze bijvoorbeeld:
https://www.kledingmaten.nl/asics-maattabel/
Zo kom je erachter welke maat je nodig hebt en welke te klein is.
Een sportshirt is een breed begrip, je hebt strakke, stretch shirts en wat wijder vallende shirts, als je twijfelt of de maat juist is voor het model shirt, vraag dan advies in de winkel.

Het beste antwoord

Het shirt moet "ruim" zitten.
Strak is niet prettig tijdens sporten, tijdens veel bewegen.
Als je nu maat 164 hebt, zul je nog groeien, we weten alleen nog niet of dat snel zal zijn of iets langer duurt.

Antwoord
Als het nog iets of een halve maat te groot lijkt te zijn: koop het toch maar, je kunt er altijd een topje onder dragen, als je het toch nog echt te ruim vindt zitten.

Toegevoegd na 2 minuten:
ANTWOORD : Het is te klein als het te strak zit, het moet losjes zitten.