Hoe moet ik een hengel gereed maken voor te forellen op een forellenvijver? hoe de onderlijn enz

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
6.9K

Het beste antwoord

Als de forellen goed bijten maakt het niet zo veel uit, bijna overal verhuren ze hengels kant en klaar met onderlijn!
Hier kan je af kijken hoe je het beste forellen kan vangen.
je moet flink kunnen werpen, dus een flinke dobber er aan of schuifdobber en diep een a anderhalve meter.
Maar er zijn zeker uitzonderingen met forellenvissen, soms zitten ze dieper, soms heel ondiep, soms moet je heel actief vissen, soms hoef je niets te doen, soms vis je met meelwormen, of regenwormen, garnalen, powerbait, soms een kunstvlieg, moet je dus ook een andere hengel hebben natuurlijk.
Ik zou, of een hengel huren de eerste keer, of er tijdig zijn en even afkijken hoe men in deze forellenvijver vist en je hengel ter plaatse aanpassen, in ieder vijver kan dit wat anders zijn, zelfs ieder dag kan het anders zijn en soms vang je gewoon niets!!
jammer van je geld, maar je kan ze daar ook kopen, vaak ook gerookt, jammie, jammie!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vis zelf al jaren bijna alleen maar met de vliegenhengel.
Moest weer even helemaal omschakelen hoe dit uit te leggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In mijn vakantie vis ik wel eens in dit soort vijvers en de laatste vorig jaar in Drenthe zaten ze ook met een vlieghengel en daar vingen ze ook vis mee, maar ook gewoon met een schuifdobber en gewone hengel, heb zelf de eerste keer met een vaste hengel gezeten met een gewone worm en op 4 m. diep, toen kwamen ze zeggen dat ik niet goed zat te vissen, maar ik had er wel 8 gevangen!
De anderen veel minder, dus je weet het niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt. forel is altijd uitproberen en zoeken.
Ongeacht hoe je vist.
Kom zelf wel eens op de Eemhof.
Ook een leuke vijver.

Andere antwoorden (2)

Hangt er van af hoe je wilt vissen.

Waarschijnlijk met de dobberwerphengel.
Dus dobber, loodjes en een haakje.

Gebruik alsjeblieft geen onderlijnen.
Gewoon een 20/00 tot 22/00 hoofdlijn waar alles op gemonteerd zit.

Op deze site wordt stap voor stap uitgelegd hoe één en ander werkt.

http://www.stekkie.nl/2008/04/03/een-vistuig-maken/

Succes, en vangze
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt allemaal voor jullie goede hulp
Alles wat de mensen boven me zeiden + powerbait