Heel simpel: dit is verboden door de ISU.

Bij het skeeleren word het namelijk wel gebruikt. Ondanks eventuele afleiding levert het genoeg voordelen op. Enige verschil tov schaatsen is dat men in een team rijd en zo er wel erg makkelijk met iedereen waar de rijder zich ook in het peleton bevind, kan communiceren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik geloof dat dat is omdat de coach de info over welke baan de rijder moet nemen en dat komt door het oortje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Dan zouden ze toch juist wél met een oortje rijden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad Amadea, dat wilde ik ook al zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oo sorry dan hed ik de vraag verkeerd gelezen
Is niet handig, dat zou alleen maar afleiden (en/of irriteren in het oor).

Met wielrennen zit de ploegleiding in een auto, die lang niet altijd bij de rijders in de buurt is. Dan zijn die oortjes ideaal om bepaalde zaken door te geven die voor de renners van belang zijn.
Bij schaatsen komen de schaatsers elke ronde weer langs hun coach, die hun kort met behulp van een bord weergeven hoe ze ervoor staan.
Daar zijn geen oortjes voor nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal mee eens, + van mij.
Het lijkt mij zelf ook nogal onhandig, je bent namelijk al genoeg tijd kwijt aan bandjes en transponders. Dan is een oortje dat helemaal niet noodzakelijk alleen maar irritant. Zeker op de sprintafstanden waar je ook nauwelijks schema's rijdt.
Omdat de schaatsers elke 30 seconden langs hun coach afrijden met rondetijden en aanwijzingen. Oortjes niet nodig, lijkt me...