Welke training moet ik volgen om mijn billen vol te krijgen en mijn benen slank?

Ik fitness op de sportschool en weet niet op wat ik moet trainen om mijn billen vol te krijgen en mijn benen slank.Meestal krijg je en volle billen en volle benen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (1)

De vorm van je benen en billen is voornamelijk genetisch bepaald.
Je kunt wel met oefeningen je billen iets voller krijgen en je benen wat strakker, maar ze zullen altijd in verhouding iets breder blijven als ze dat al zijn.
Je kunt niet ineens van een zandloperfiguur naar een plank gaan of andersom.

Goede oefeningen voor de benen en de billen zijn o.a. squats en lunges, het liefst met gewichten erbij.
In de sportschool kun je dit ook goed navragen.

Verder kun je je benen vooral wat strakker en slanker laten lijken door je vetpercentage te verlagen, dan word het vet op je benen wat minder (en ook op andere plekken waarschijnlijk) en dan zie je beter de mooie spieren eronder. Je hebt dan vaak ook iets minder cellulite. (Heeft 90% van de vrouwen en is niks mis mee, maar je kunt het vaak wel iets verminderen).
Dus goed op je voeding letten. Veel groente, genoeg eiwitten, vergeet de gezonde vetten niet, veel water drinken (minstens 2 liter), geen suiker, geen zout.
Door te zoeken op deze website kun je al heel veel tips vinden, zelf houd ik voornamelijk clean eating aan: http://blogilates.com/nutrition-2/how-to-start-eating-clean
Ritsuka