Waar moet ik op letten als ik een hometrainer wil kopen voor iemand van 70 jaar?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1. Dat die persoon dat ding wil hebben.
2. Dat er niet teveel toeters en bellen opzitten.
3. Dat de onderdelen niet los kunnen trillen.
Koop liever een goede tweedehands dan een goedkope nieuwe.

Het beste antwoord

Dat het een lage instap heeft, dat het display (als deze dat als heeft) groot genoeg is, evenals de knopjes, een simpel model zonder poes pas en een laag vliegwiel.

Wellicht een andere suggestie: als het gaat om de benen te bewegen kun je een simulator kopen: dit is een stel trappers die je voor een stoel zet en vanuit een eigen stoel zonder weerstand kan gebruiken. Deze kosten nieuw minder dan 100 euro bij o.a. fitwebwinkel.nl (voor consumenten).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat die stabiel is bij het op en afstappen en stevig genoeg is om daarbij voldoende steun te bieden. Een ander aandachtspunt is dat de in te stellen weerstand “laag” genoeg kan worden gezet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of de knopjes, toetsen en tekst indien aanwezig groot en duidelijk zijn.