Waarom dragen tennissers als ze op gras spelen geen noppenschoenen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tennis
1.4K

Het beste antwoord

Gras is geen ondergrond die veel kan hebben, als er op noppen wordt gespeeld, ligt de hele baan overhoop na 2 dagen tennis.

Bij tennis moet je ook goed kunnen draaien op je voorvoet. Als je schoenen met noppen hebt (op gras), blijven de noppen in de baan "steken". Dit is niet bevorderlijk voor je enkels.

Glijden gebeurt op gras niet zo veel omdat de ondergrond daar voor veel te stug is, de kans dat je blijft steken is een stuk groter dan bij gravel, daarom dus niet glijden naar de bal op gras. Gravel ligt los op de baan, het gras is onderdeel van de baan zelf en zal dus niet meeglijden!

De hoofdreden is mijn inziens de grotere kans op blessures, op noppen ben je in de eerste meters misschien wel sneller, maar als je snel van richting moet veranderen, is de kans dat je iets verdraait een stuk groter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

omdat ze juist moeten kunnen glijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze niet rennen, noppensschoenen zijn om goed te kunnen rennen op het gras...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb nog nooit een tennismatch gezien waarbij de spelers stil stonden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zeg niet dat ze stilstaan. Ik zeg ze rennen niet. Goed lezen wat er opstaat!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zeg ik het anders, ik heb nog nooit een tenniswedstrijd gezien waar de spelers niet rennen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat bedoel ik dus!
Met noppen gaat het hele gras kapot .
En met noppen rem je te snel af dan is de kans op blesures veel groter . je moet een beetje kunnen doorglijden .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat je dan niet naar een dropshot toe kan glijden.