Het tennis toernooi Roland Garros is vernoemd naar de Franse oorlogsheld. Waarom precies hij en niet iemand anders?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tennis
1.6K

Antwoorden (1)

Dat is een aardig verhaal

In 1927 wonnen de Fransen Jacques Brugnon , Jean Borotra , Henri Cochet en Rene Lacoste de Davis Cup op Amerikaanse bodem. De volgende rematch in 1928 moest daarom natuurlijk in Parijs worden gespeeld in een "waardig" stadion. De Parijse sportvereniging stade Français stelde daarvoor drie hectare grond in de buurt van Porte d' Auteuil aan de Franse Tennis Federatie beschikbaar. De enige voorwaarde daarbij was dat het nieuwe stadion de naam van een van Stade Français ' meest gerenommeerde oud leden zou krijgen.

Dat gerenommeerde oud lid was de oorlogsheld en luchtvaarpioneer Roland Garros die ongeveer 10 jaar eerder was overleden.

En het toernooi draagt dezelfde naam als het stadion.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Leuk weetje! +
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel!! :)