elke keer na een training van wedstrijdzwemmen ben ik erg ziek (koorts en verkouden). Heeft iemand een tip waardoor ik dit kan voorkomen?

Dit is een groot probleem voor mij, omdat ik de rest van de week niet meer kan trainen en er ook nog eens als een wrak bij loop.
misschien heb jij hier ook last van gehad en er een goeie oplossing op gevonden, of misschien zie je een heel logisch antwoord voor mijn probleem.
ik zou er erg blij mee zijn.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
9.9K
Ritsuka
11 jaar geleden
is het een binnenzwembad of een buitenzwembad?
droog je je heel goed af voordat je naar buiten gaat?
eet en drink je genoeg en gezond?
slaap je genoeg? als je echt elke keer na een keertje zwemmen al ziek word, is er volgens mij echt iets niet helemaal goed met je weerstand..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarschijnlijk raken je sinussengeirriteerd. En daar reageerd je lichaam extreem op.
Heb ik ook maar dan minder extreem.
Je kan een neusclip gebruiken
En of zoutoplossing met eucaliptus ( homeopatisch )na het zwemmen sprayen in je neus.
Paracetamol / citrosan slikken/ drinken
En op tijd gaan slapen.
Ritsuka
11 jaar geleden
heb je al eens gekeken of je misschien last hebt van het chloor? soort allergie

Antwoorden (6)

Heb je al geprobeerd vooraf paracetamol in te nemen en 4 uur later weer. Verder zou ik zo min mogelijk zwembad water in je mond proberen te krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Na het zwemmen je goed warm houden, badjas meenemen tot aan het zwembad en dan in badjas je spullen gaan nemen en zo naar kleedhokje. Je haren drogen voor het naar buiten gaan, warm aankleden bij dit koude weer. Zorgen voor voldoende slaap na de training (en best ook op de andere dagen). Als het je sinussen zijn waar je het meest last van hebt, kan je tijdens het zwemmen misschien best zo'n speciale neusknijper aandoen. Ik weet wel niet of dit voldoende zal helpen, anders kan je het beste eens raad vragen aan een dokter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het antwoord is dat als je met natte haren naar de koude buitenlucht gaat dan raak je verkouden dus doe een capuchon over je haren,dat helpt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ken nog mer sprookjes maar die zijn geschreven door de gebroeders Grimm. Hoofdpijn en koorts kan omdat de zenuwen en hersenen gestoord worden door een snelle afkoeling maar verkoudheid is larie.
Ritsuka
11 jaar geleden
nat haar zorgt niet voor verkoudheid, verkoudheid komt door een virus
Verkoudheid duid op een aandoening van de longen, mogelijk dat je wat water of dampen van het schoonmaakmiddel binnen krijgt en je longen irriteert. Dit kan dus gewoon een allergische reactie zijn, laat je daarop onderzoeken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
stoppen met zwemmen is een logische oplossing, maar het is de vraag of je dat wilt.
jezelf goed afdrogen en buiten een muts dragen is belangrijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verkoudheid wordt veroorzaakt door een virus (dus aan kou of nat haar zal het niet liggen).

Misschien ben je allergisch voor chloor, dat komt wel vaker voor. Zie de link voor meer informatie.