Tent of bivakzeil mee nemen naar ijsland?

Voor een 2 maanden(juni,juli) lange hike ben ik aan het twijfelen of ik mijn tent of bivak zeil meeneem. Ik heb eerder een lange trektocht van 2 maanden met bivak zeil gemaakt en eerder 2 maanden met tent. Nu vraag ik mij af welke optie het beste is voor IJSLAND.

De keer dat ik voor tent koos was in Schotland vanwege de vele regen in kleine bijt vliegjes.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

In IJsland bestaat er een spreekwoord: "Vind je het weer niks, wacht dan even vijf minuten, dan slaat het om." Het weer in IJsland is erg onvoorspelbaar: het ene moment regent het, het volgende moment schijnt de zon weer en dat gaat zo de hele dag door. Als je houdt van regenbogen en er veel (tegelijk) wil zien, dan is IJsland een ideaal land om naar toe te gaan. Steeds opnieuw word je verrast door andere weersomstandigheden.

Naar mijn idee is het weer in IJsland redelijk vergelijkbaar met dat in Schotland (ik ben in beide landen geweest). Ik zou dus voor de tent kiezen.

Veel plezier met je hike!
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben terug van Ijsland en TENT is het beste :) Had deze gelukkig ook bij me.