Was Sven niet gediskwalificeerd als hij nog een keer expres verkeerd wisselde?

Als Sven Kramer nou expres een 2e keer verkeerd gewisseld had, waardoor hij 2 keer achterelkaar de baan zou rijden die hij eerder had moeten nemen en hij niet meer in de baan van Skobrev zou ziten, was hij dan niet gediskwalificeerd?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ook dan was hij gediskwalificeerd. Het niet volgen van de juiste baan is al meteen reden voor diskwalificatie, dat kan niet meer teruggedraaid worden.

Ja, jammer, maar helaas. Het zou ook een gekkenhuis worden als iedere schaatser op de 10km willekeurig van baan zou verwisselen. Waar leg je dan de grens? Dus twee keer achter elkaar een binnenbocht is niet te compenseren met een buitenbocht extra.

Ja, zeker wel. Iedere sporter hoort zich aan de regels te houden. Of het nu per ongeluk gaat of opzet. Regels zijn regels. Jammer maar helaas. :-(

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100