Was Sven niet gediskwalificeerd als hij nog een keer expres verkeerd wisselde?

Als Sven Kramer nou expres een 2e keer verkeerd gewisseld had, waardoor hij 2 keer achterelkaar de baan zou rijden die hij eerder had moeten nemen en hij niet meer in de baan van Skobrev zou ziten, was hij dan niet gediskwalificeerd?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Schaatsen
1K

Het beste antwoord

Ook dan was hij gediskwalificeerd. Het niet volgen van de juiste baan is al meteen reden voor diskwalificatie, dat kan niet meer teruggedraaid worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom stonden de scheidsrechters nog zolang te overleggen?

Andere antwoorden (2)

Ja, jammer, maar helaas. Het zou ook een gekkenhuis worden als iedere schaatser op de 10km willekeurig van baan zou verwisselen. Waar leg je dan de grens?
Dus twee keer achter elkaar een binnenbocht is niet te compenseren met een buitenbocht extra.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bedoelt 4 keer achter elkaar een binnenbocht en 3 extra buitenbochten?
Ja, zeker wel. Iedere sporter hoort zich aan de regels te houden. Of het nu per ongeluk gaat of opzet. Regels zijn regels. Jammer maar helaas. :-(