Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik mentaal beter worden met turnen?

Ik doe turnen op hoog niveau, en ik wil mentaal sterker worden. Zodat ik me beter op het turnen kan richten en veel sneller beter kan worden en een beter concentratie krijg.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
787
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oke dankjewel valuaz ik zal het gaan proberen! heel erg bedankt nogmaals

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zelf heb ik voorstellingen gegeven met mijn toneelgroep en heb ik een concentratieoefening gehad van mijn leraar. Deze concentratie oefening die van een Duitse psycholoog komt (naam: Eberspächer) is ook van toepassing op sporten.

Op deze website staat een goede uitleg over de 6 cirkels van concentratie:
http://www.orbiton.nl/index.php/badmintoninfo/mentale-training/57-menu-artikelen/mentale-training/97-concentratie

Een andere focusoefening die ik geleerd heb gaat als volgt:
1. Bedenk een uitzonderlijk bijzonder moment uit je leven, neem wel vooral een positief moment.
2. Ga na waar dat moment was en wat je lichaamshouding op dat moment was en hoe je je toen voelde. Als het goed is ervaar je precies het gevoel, de emotie die je toen had.
3. Vlak voor een turnoefening: ga terug naar dat bijzondere moment en doe daarbij je ogen dicht en ga zitten/staan hoe je toen stond/zat, denk wat je toen dacht en je zult voelen wat je toen voelde. Doe deze oefening ongeveer 20 seconden en focus alleen op dat moment. Daarna ben je klaar voor je turnwedstrijd en helemaal gefocust en tot jezelf gekomen. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1

Andere antwoorden (1)

luister een liedje die je vrolijk maakt en die je herinnerd aan een mooi moment, of kijk naar een foto die je blij maakt. dan ben je even afgeleid en je begint positief aan je oefening :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding