Kun je op hockeyschoenen hardlopen?

Ik gebruik deze niet meer voor hockey en als de noppen afslijten maakt dat dus niet uit. Of is het slecht voor mijn lichaam om op de straat met noppen hard te lopen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
5.7K

Antwoorden (4)

Dat moet je niet doen. Hardloopschoenen zijn heel anders, hebben geen noppen en bieden op een andere manier steun. Als je op oude hockeyschoenen gaat hardlopen, heb je groot kans op blessures, en bovendien loopt het gewoon niet lekker, dan is de lol er snel af.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op straat zou ik het niet doen, niet zo best voor je knieën en je liezen. Op zachte ondergrond (gras/zand) geen probleem. Voor de straat zou ik toch loopschoenen kopen met vlakke zool!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet verstandig. Hardlopen is best een 'aanslag' op je lichaam. Juiste schoenen zijn erg belangrijk. Hardloopschoenen zijn er voor gemaakt om de schokken op te vangen. Met noppen lopen op de gewone weg kan al helemaal nooit goed zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou het niet doen, je schoenen kunnen namelijk afslijten en voor het hardlopen heb je de juiste schoenen nodig.. Voor een keertje kan niet kwaad hoor.