Kan je je spieren trainen door gewichten alleen omhoog te houden?

op bijvoorbeeld borsthoogte. Soms heb ik geen tijd meer om normaal te trainen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (3)

je gebruikt je spieren, maar je zult er niet "breder" van worden. Maar als je tijd hebt om de gewichten stabiel te houden, kun je ook even van boven naar onder bewegen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, daarmee zorg je namelijk dat de conditie/uithoudingsvermogen van die spier vergroot word. Op termijn zul je wel een beetje meer gewicht moeten toevoegen, om de trainingsprikkel te blijven geven aan je lichaam.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat je eigenlijk traint is krachtuithoudingsvermogen. Hier is er dus wel sprake van spiertraining. Maar als je een doel hebt om "breder/groter" te worden, zit dat er helaas niet in. Je zou toch een hele bewegingstraject moeten uitvoeren om je spieren optimaal te prikkelen. Dat betekent dus hoe grotere beweging je maakt, hoe meer je spieren geprikkeld worden. Alleen wil dat niet zeggen dat je je moet overstrekken. Wel tot gestrekt, maar niet overstrekken:

http://www.building-muscle101.com/images/flat_bench_dumbel.jpg