Waar verbrandt je meer calorieën mee?

Door je fiets versnelling in 1 te zetten en meer bewegingen te maken met je benen. Of door je versnelling in een hoge te zetten en minder omwentelingen te maken met meer spierkracht.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (2)

Calorieen kun je niet verbranden. Je kunt voedsel verbranden om te bewegen en de hoeveelheid beweging (energie) kun je uitdrukken in calorieen (liever Joules, maar voor voedsel is een calorie wel een handige eenheid). Hoe meer energie je verbruikt, dus kracht maal weg hoe meer je verbrandt. Het maakt dus eigenlijk niet veel uit, in de optimale versnelling verbrand je het meest, omdat je dan wel de trappers goed rond kunt krijgen (kracht, met zoveel mogelijk weg). Daar zit een soort optimum aan voor de spieren, afhankelijk van de spierkracht.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou de versnelling hoger zetten, door zwaarder te trappen, gebruik je je beenspieren meer. Daardoor worden die sterker en groeien ze, waardoor je uiteindelijk meer kcal in rust verbrand (meer spiermassa).
Het beste kun je een combi doen van cardio en krachttraining gedurende de week.

Maar het belangrijkste is dat je iets kiest dat jij leuk vind en wat je vol kunt houden, dan doe je het uiteindelijk langer.
Ritsuka