Ik ben 55 jaar wat is de beste sport om leniger te worden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Pilatus. Pilates is een rustige vorm van fitness waarin het, net als bij yoga, vooral draait om de balans tussen lichaam en geest.Een groot verschil is dat yoga bestaat uit statische houdingen, terwijl het bij Pilates gaat om vloeiende bewegingen. Buik, lage rug en billen staan centraal. Dit gebied wordt bij Pilates ‘the powerhouse’ genoemd, ofwel: het centrum van kracht. Er is daarom veel aandacht voor ‘centering’: bewegen vanuit het middelpunt van het lichaam. Verder draait het bij Pilates om concentratie, controle, het maken van vloeiende bewegingen, precisie en ademhaling. De oefeningen resulteren niet in de opbouw van extra spiermassa, maar vooral in meer lenigheid en een betere lichaamshouding. Dat maakt de trainingsvorm ook bij (ex-)dansers populair.

Wandelen, kun je het in je eigen tempo doen. Of fietsen.

Yoga is erg goed om lenig te worden. Het si aan te raden lessen te volgen, en niet in je eentje gaan lopen proberen, dan is de kans op blessures groot. Er zijn veel soorten yoga, kijk een beetje rond welke je leuk lijkt, vaak kun je wel een proefles ergens volgen.

Alle sporten waarbij je ledenmaten moet strekken. Daar heeft leeftijd helemaal niets mee te maken. Wel je huidige conditie. Als die echt heel slecht is, dan begin je met ochtendgymnastiek: rek en strek oefeningen. Iedere dag! http://spierpijnverhelpen.org/spierpijn/rek-en-strek-oefeningen/ http://www.lichaamsoefeningen.nl/body--mind/rekoefeningen-en-strek-oefeningen/ En fietsen en wandelen en zwemmen zijn per definitie goede sporten omdat je daarbij heel je lijf gebruikt zonder al te zware belastingen. De beste sport is die sport die jij het prettigste vindt, omdat daar het meeste kans is dat je er ook mee doorgaat. Ik vind bijvoorbeeld pilates en yoga helemaal niks, maar als je dat niet kent kun je het gaan proberen. De beste sport is die waar jij je lekker bij voelt, kan teamsport zijn, kan individueel, dat weten wij allemaal niet. Lenig wordt je door je spieren op te rekken. Dat kan je gewoon zelf doen. Wel iedere dag en volhouden.

Met aquajoggen traint u uw conditie, uithoudingsvermogen, lenigheid en coördinatievermogen. Bij aquajoggen doet u in het water loop- en spieroefeningen op muziek. Hierbij gebruikt u een wetbelt (schuimrubberen drijfband), zodat u in het water blijft drijven. U doet veel verschillende oefeningen, waarbij u soms halters, ballen, gewichtjes, flexibeams en flexibanden gebruikt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100