Waarom liggen er een heleboel geocaches als een blok in de Noordzee ten westen van Texel?

Als je er een opent dan blijkt het te gaan om caches die helemaal niet in/op zee liggen maar heel ergens anders in Nederland zijn. Waarom zijn ze dan hier neergelegd op de kaart?

Picture for question
10 jaar geleden
in: Sport
1.6K
Antoni
10 jaar geleden
Al die confetti geeft een vrolijk beeld van Nederland! Wat is geocaching? Ik zie en lees het hier voor het eerst!
Poet
10 jaar geleden
Op elk stipje heeft iemand een "schat" verborgen die je met een GPS kunt opsporen. Zie www.geocaching.nl
ff een gratis account aanmaken anders kom je niet zo ver.
Antoni
10 jaar geleden
Ja! Ik herinner me nu weer dat ik dit eens heel kort heb meegedaan. Bij een groepsreis op IJsland gingen twee groepsleden eens heel fanatiek op zoek in een stapel stenen bij de ingang van de Blue Lagoon. We hebben de "schat" toen gevonden, maar ik ben vergeten wat we vonden. Vaak zijn er meer "schatten" samen in een potje te vinden. Die "schatten" zijn overigens altijd hele kleine, nutteloze, maar toch vaak grappige dingetjes. Het zoeken en het vinden is het leukste! En daarna neem je één dingetje mee van de "schatten" en doe je er nieuwe "schat" bij, zo was het toch?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
je hoeft niet persee iets mee te nemen antoni, het belangrijkste is dat je je naam in logboek schrijft, daarna kan je hem op het internet loggen als "gevonden"
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik weet trouwens niet waar je de afbeelding vandaan hebt, maar als ik kijk met mijn premium account dan zie ik dat blok niet liggen...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
oww, ik zie het al, dat is de kaart van .nl. Als je kijkt via de .com site dan liggen al die punten wel gewoon "op het land"
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni, het vinden van het ding IS de schat, niet wat er in zit. De (vaak) rommel die er in zit is meer iets voor kinderen geworden. Wat er wel in kan zitten zijn reisdingetjes. Die log je en neem je mee en laat je weer achter in een volgende cache. Wij zijn niet van die hele fanatieke cachers, we cachen vooral op vakantie omdat je daardoor de mooiste wandelingen 'gratis' krijgt door iemand die bekend is in de buurt. We komen zo op plekken die de gewone toerist niet ziet. We hebben een keer een verschrikkelijk mooie wandeling in Zwitserland gemaakt die je zonder geocachen nooit zou vinden.
Poet
10 jaar geleden
Precies. En jonge kinderen vinden het ook fantastisch.

Het beste antwoord

Dat zijn vaak hitchhike caches, die bewegen en door ze daar te leggen weet je dat je niet naar die plek hoeft te gaan want daar ligt de cache niet.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hitchhikers zijn de 'oervorm' van tb's: http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=4526