wat is een Leuk afsluitend spel voor groep 8 gymles?

Weet iemand een leuk afsluitend spel voor groep 8 leerlingen na (bunker) trefbal ? (leeftijd: 11-12 jr.)
Moordenaartje en drie is te veel zijn al geweest.
het spel mag 10 - maximaal 15 minuten duren.
en een tikspel wordt al in de opwarming gedaan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
26.1K

Antwoorden (11)

Apekooien!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een spel waarin teambuilding/groepsproces/samenwerking centraal staat. Bijvoorbeeld 'uit de knoop halen'. Of in 2 of 3 of 4 teams (ligt eraan hoe groot de groep is) zo snel mogelijk, maar zonder te vallen, aan de overkant zien te komen mbv 2 banken; de lln staan op bank 1 en bank 2 moet dan door het hele team weer vooraan worden gezet. Dit via een doorgeefsysteem; als bank 2 vooraan staat, allemaal op bank 2 staan en bank 1 weer doorgeven, etc.

Dit soort spellen is altijd prettig om als afsluiting te gebruiken, de groep wordt rustiger (cooling down) en het versterkt het wij-gevoel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iemand is hem niemand is hem
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vroeger bij mij op de basisschool was er een leuk spel....ik weet niet precies meer hoe het ging, maar er werden groepjes van 3 a 4 mensen gemaakt (hangt een beetje vanaf hoeveel mensen er zijn) vervolgens krijgen alle groepjes 8 verschillende dingen.

Elk groepje krijgt wel dezelfde dingen, dus ieder groepje krijgt bijvoorbeeld een stuk touw, een hoedje/dopje etc. Vervolgens worden die op hun mat gelegd. Vervolgens is het de bedoeling dat je spullen van de andere groepjes gaat stelen en zo probeert om van één ding alle spullen te hebben (dus als er 8 groepjes zijn, bijvoorbeeld 8 stukken touw) Elk groepje heeft één ''tikker'' die op de mat zit en er niet vanaf mag komen. Als iemand wordt afgetikt wanneer hij iets wilt pakken, moet hij/zij eerst iets van een andere mat stelen voordat hij/zij weer mag terugkeren naar de mat.

Leuk spel, waarbij je goed moet samenwerken en goed moet uitkijken dat een groepje niet ergens heel veel spullen van heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hallo,

Ik weet niet of je dit al kent apenkooi? dit deden wij vroeger al. Je moet een circout uit zetten je kan het zo groot maken als je wilt. Met matten kasten trampolines, van alles en elke keer 2 mensen aan wijzen die alle mensen moeten aftikken.

Super leuk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lees eerst de andere antwoorden voor je reageert, en als je dan ook meteen de reacties op die antwoorden leest weet je meteen warom je een slecht antwoord hebt gegeven. (ik geef je een hint, het is de bovenste reactie.)
Estafette, een wedstrijdje met twee of meerdere teams waarbij de leerling de bal zo snel mogelijk naar de overkant moeten brengen en weer terug naar de volgende leerling die op zijn beurt naar de overkant rent, en terug. Dit kan je uitbreiden met regels als geen handen en voeten te gebruiken (11-12 jarigen zijn erg creatief) of mijn favoriet: 5 leerlingen moeten de bal heen en weer brengen waarbij ze allemaal de bal aanraken. Teamwork gegarandeerd!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb geen idee hoe het heet maar wij deden het laatst bij training :D

je maakt een aantal briefjes met daarop dingen die je uit moet beelden, je vormt 2 of meer groepen en geeft de 1e in de rij het kaartje met wat die moet uitbeelden.
stel het woord is stofzuigen, dan moet hij dat uitbeelden..
als het geraden is moet diegene een kleine hindernis lopen (zoals een omgekeerde bank en hoepels) en dan met een badminton shuutje in een hoepel mikken die ruim 2 meter verderop ligt.

is een erg leuk spel :D
(onze training is brugklassers voornamelijk)
(niet ik, ik ben 3e klasser)
(ik kwam er later bij)
(grom)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De naam weet ik niet meer zo goed, maar dit heb je nodig:
Een paar kasten
touwen
klimrek

Je kiest een boer en een boerin. (dit zijn de tikkers) Ook kies je een hond. De hond moet in zijn kooi zitten, (gewoon een matje bijvoorbeeld) en daar mag hij niet uit. hij mag wel kinderen tikken die langslopen. Steeds als een kind getikt wordt, gaat hij op de bank zitten en als er 3 zitten mag er 1 weg. Dan nog iets. Jij roept steeds een van de volgende dingen:
1. De hond mag los. (nu mag de hond uit zijn kooi)
2. De hond gaat weer in zijn kooi.

De touwen zijn trouwens gewoon om aan te slingeren. dit is voor de tikker moeilijker om ze te pakken. Het klimrek (de hooiberg) daar kunnen kinderen ook gewoon in zitten klimmen. (voor de lol).

3. Bliksem in de touwen! ( je mag niet in de touwen
komen)
4. Bliksem uit de touwen
5. bliksem (iedereen moet op zijn buik gaan liggen,
en zo moet je een tijdje verder.) een leuk idee is om
het licht dan uit te doen.
6. Bliksem is voorbij
7. Brand in de hooiberg! (niemand mag meer in het
(klimrek)
8. Brand is voorbij
9. overstroming! (iedereen moet of in de hooiberg, of op
kasten gaan zitten) de tikker die hier ook op zit, mag
door blijven tikken)
10. overstroming is voorbij.

Dit was het, Het is wel een tikspel, maar een heel leuk tikspel!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
moordenaartje, blijft altijd leuk. je stuurt iemand naar de gang die zogenaamd ''de politie'' is en dan kies je een moordenaar. Je gaat met zijn allen in een kring staan en de politie komt weer binnen en gaat midden in de kring staan. Als de moordenaar naar je knipoogt, doe je alsof je dood neervalt.De politie kan het te weten komen door goed te kijken. Hij krijgt drie kansen om de moordenaar aan te wijzen.

Dit spel is altijd erg leuk en grappig!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
apenkooi is heel leuk
iemand is hem niemand is hem (zonder lopen)
kreeftenspel en dat is als je getikt wordt (met bal) dat je dan op benen en armen moet lopen en proberen de andere af te tikken krijg je de bal dan mag je even opstaan en proberen iemand af te gooien (daarna moet je weer lopen op handen en voeten, maar als je raak gegooid hebt mag je weer normaal lopen degene die het het langst volhoudt is de winnaar!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ik vaak doe is een tikspel voor een hele grote groep. Bijvoorbeeld dat je door het poortje van een ander moet kruipen om weer vrij komen.