Als men in discotheken bang is voor strepen op de vloer bij sportschoenen, waarom dan juist sportschoenen in een gymzaal en geen gewone schoenen?

Als sportschoenen strepen op een dansvloer kunnen veroorzaken en gewone schoenen niet, dan zou men in gymzalen juist gewone schoenen moeten gebruiken en geen sportschoenen. Toch doet men in gymzalen gewone schoenen uit en sportschoenen aan, zelfs als men in de zaal alleen maar toeschouwer is. Hoe is deze (schijnbare?) tegenstrijdigheid te verklaren?

13 jaar geleden
in: Sport
1.8K

Het beste antwoord

Het heeft met de zool van schoenen te maken. Sommige zwarte zolen van sportschoenen of gewone schoenen kunnen strepen veroorzaken. Heeft dus te maken met de soort zool en niet met de soort schoen.

Het is wel te begrijpen dat men in een sportzaal geen schoenen wil hebben, die ook buiten gedragen worden. Niet echt fris.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

naast het bovenstaande antwoord:

Heel vaak mag je geen sportschoenen met zwarte zolen in een gymzaal dragen. Juist omdat die strepen achterlaten.