hoe kom ik aan grappige/leuke weetjes over vuurwapens?

ik heb een presentatie over vuurwapens dinsdag, en ik moet o.a. leuke weetjes vertellen over vuurwapens. Heeft iemand wat van die weetjes of weet iemand een site waar ik ze kan vinden? Het lukt me namelijk niet om wat te vinden. Alvast bedankt :)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
2.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
'Het schietgebed is ontstaan in de 16e eeuw en komt uit het strijdgewoel. Iemand die ten strijde trekt en een gevangene heeft kan je genade schenken of doden, als het doden is mag hij nog een schiet gebed. Een snel gebed meestal. Het gaat beslist niet om de snelheid van het gebed. Maar het werd zo genoemd omdat het gebed plaats vind voordat je gefuseerd bent. n onze tijd is het bij de gelovigen even snel een gebedje om dat de reden is date je moet bidden. Sommig oudsten (meestal de vader) gaan aan tafel voor in gebed. (geen schiet gebedje) want deze duurde vrij lang. Van een geheel andere zijde is dat het maar goed is dat er schietgebedjes zijn. Als ze zelfbewust zijn is het een rustmoment en meditatief.' http://www.goeievraag.nl/vraag/maatschappij/religie/term-schietgebedje.12124
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In Amerika verdrinken meer kinderen in een zwembad dan dat er omkomen door vuurwapens. ik heb nog nooit gehoord ven een anti zwembad lobby.

Het beste antwoord

Als het leuk moet zijn en vuurwapens en dus knallen, denk ik meteen aan mythbusters. Engelstalig programma op o.a. Discovery.
Daar knallen ze er graag op los, zelfs als het niet hoeft te knallen.
Misschien dat je daar iets kunt vinden:

Is dit leuk: 7 dec 2011
De gasten van het tv-programma Mythbusters hebben een foutje gemaakt in Dublin (Californië). Met een zelfgemaakt kanon wilden ze op grote containers met water schieten, maar richten is blijkbaar niet hun sterkste kant.

De kogel ging langs de containers, door een muur, kwam 700 meter verderop ........

(minder dan 5 minuten zoeken)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wat ik heb gevonden voor je:

'Vuurwapens zijn ontstaan na de uitvinding van het buskruit. In China waren rond het jaar 1000 al vuurwerk-raketten gevuld met buskruit in gebruik bij de oorlogsvoering. Of buskruit via handelsroutes naar Europa kwam of hier onafhankelijk ontdekt is is niet meer na te gaan. Een anekdote verhaalt dat een Duitse monnik die zich met alchemie bezighield buskruit per ongeluk ontdekt heeft. Rond het midden van de 14e eeuw verschijnen de eerste vuurwapens in Europa.'

'De eerste handvuurwapens die op het slagveld verschenen waren handkanonnen, ook wel donderbus genoemd, en veldslangen. Dit was niet meer dan een klein kanon, met een korte loop, die aan het uiteinde van een stok bevestigd was.'

'Een pistool is een vuistvuurwapen, vaak gebruikt voor persoonlijke verdediging. Met een pistool kan een geoefende schutter gemiddeld op 50 meter nog goed gericht schieten. Ongeoefende personen hebben vaak op zeven meter afstand al moeite een doel te raken.'