Weet iemand of je met wielerkleding (korte strakke broek en korte mouwen shirt) een kerk (in duitsland) van binnen mag bezichtigen ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Waarschijnlijk mag dit wel, maar het zal natuurlijk afhankelijk zijn van de daar aanwezige toezichthouders.

Mijn ervaring met kerken bezoek in Frankrijk, tijdens wielertochten is, dat je bezoek juist op prijs wordt gesteld. Respect zit hem immers niet in een korte of lange broek, maar in je gedrag en je interesse.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Frankrijk is natuurlijk meer wielerminded dan Duitsland. Italie spant helemaal de kroon. Daar is het heel normaal dat wielrenners voor of tijdens hun rit even langs de kerk gaan.

Andere antwoorden (1)

Als het alleen en enkel gaat om een bezichtiging van een kerk (in Duitsland) dan zal men er geen bezwaar tegen hebben dat je wat "alternatief" gekleed bent.
Je wordt dan als een "toerist" gezien die belangstelling heeft voor wat de kerk biedt.

Anders wordt het als je een dienst wilt bijwonen. In Duitsland hangt men sterk aan tradities, normen en waarden. Het respect daarvoor zit diep.
Een Godsdienst is zo'n waarde waaraan zeer gehecht wordt. Alleen al uit respect voor de Here verwacht men dat je dan tenminste "devot" (= met eerbied) gekleed ter kerke gaat voor " Das Anschau Gottes".

Als je dan in een wieleroutfit de kerk betreedt, zal je veel misprijzende blikken kunnen verwachten van de mede kerkgangers die dat niet kunnen waarderen.